Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Makurat Serwis Audi w Gdańsku

Kolejne naziemne przejście zastąpi tunel

Ogłoszony zostanie przetarg na budowę przejścia naziemnego w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Hynka. Będzie to kolejna inwestycja, dzięki której osoby niepełnosprawne, starsze czy opiekunowie z dziećmi będą mogli bez przeszkód pokonać jedną z głównych arterii miasta.
Fot. UM w Gdańsku

- W ubiegłym miesiącu otworzyliśmy przejście przy Bramie Wyżynnej, które pokazało, jak potrzebne jest otwieranie miasta na pieszych i rowerzystów - mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Teraz czas na kolejną taką inwestycję na styku Zaspy i Wrzeszcza, które mam nadzieje okaże się takim samych sukcesem, jak to przejście w Śródmieściu.

Trwa budowa przejścia przy GUM-ed

Planowane przejście powstanie w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Hynka i będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik.

Prace mają potrwać ok. 7 miesięcy od daty podpisania umowy. Przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Otwarcie ofert planowane jest na przełomie maja i czerwca.

Fot. UM w Gdańsku

W kwietniu 2022 r. otwarto przejście naziemne przez Wały Jagiellońskie w pobliżu Bramy Wyżynnej, które jest częścią realizowanej polityki miasta, przywrócenia Śródmieścia pieszym. W ostatnich latach wybudowano skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ul. Łąkowej i kolejne na ul. Chmielnej.

Obecnie trwa budowa przejścia naziemnego przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Zadanie przewiduje budowę przejścia naziemnego i przejazdu dla rowerów z sygnalizacją świetlną. Inwestycja wiązała się także z przebudową peronów, chodnika i trakcji tramwajowej. Koniec prac przewidziano na sierpniu 2022 r. Ich koszt to niecałe 3,2 mln zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaPomorskie dla Ciebie - czytaj pomorskie EU
Reklama Kampania 1,5 % Fundacja Uśmiech dziecka