Celem opracowania jest przygotowanie analizy określającej możliwości wykonania systemu ekostrad na terenie Gdańska. Jednym z problemów istniejącej sieci transportowej na terenie miasta jest niewystarczająca liczba szybkich i bezpiecznych międzydzielnicowych tras rowerowych. Aby poprawić warunki dla mobilności aktywnej, ogłoszono budowę sieci ekostrad, czyli wygodnych tras rowerowych o podwyższonych standardach, możliwie bezkolizyjnych, które poprawiłyby bezpieczeństwo i komfort poruszania się rowerem po mieście.
Najpierw analiza
Część z proponowanych tras może wiązać się z problemami realizacyjnymi, w związku z czym podjęto decyzję, by najpierw opracować analizy, które zbadają możliwości przebiegu poszczególnych odcinków. Na podstawie analiz określone zostaną parametry tras, które będą wykorzystane dla pozyskania dokumentacji projektowej.
Analiza uwzględni m.in. koszty poszczególnych odcinków ekostrad z uwzględnieniem ewentualnych wariantów oraz pozyskane zostaną wytyczne jednostek uzgadniających i gestorów sieci. Jej koszt to 690 tys. zł.
Gdzie powstaną ekostrady?
Nowe ekostrady mają przebiegać:
- wzdłuż PKM, od przystanku Kiełpinek do ul. Rakoczego,
- Gdańsk Południe-Wrzeszcz, odcinki od al. Adamowicza do ul. Wileńskiej oraz od ul. Fiszera do al. Grunwaldzkiej,
- Droga Czerwona, od granicy miasta do Bramy Oliwskiej,
- wzdłuż Kanału Raduni, od Węzła Śródmieście do ul. Starogardzkiej,
- trasa Oruńska wzdłuż planowanej linii kolejowej PKM Południe, od ul. Świętokrzyskiej do ekostrady wzdłuż Kanału Raduni.
Tworzenie analizy, na podstawie której określone zostaną parametry tras, powinno zakończyć się w IV kwartale 2024 roku.
Napisz komentarz
Komentarze