Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

GDDKiA buduje przejścia dla pieszych, zatoki autobusowe i chodniki

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poprawia bezpieczeństwo na drogach krajowych. Zawarto właśnie umowy na zadania dotyczące budowy przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych i sygnalizacji świetlnej. Inwestycje będą realizowane w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024. Zatoki autobusowe i chodniki powstaną do końca czerwca 2022 r., a prace na przejściach zakończą się miesiąc później.
(Fot. archiwum GDDKiA)

W ramach poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, jak podaje GDDKiA, w Godętowie (DK6) przy skrzyżowaniu z ul. Długą (do Łęczyc) powstanie sygnalizacja świetlna oraz doświetlone zostaną przejścia dla pieszych. Ma to związek z dużym natężeniem ruchu w tym miejscu.

– Dzięki realizacji inwestycji sylwetki pieszych będą widoczne dla kierujących pojazdami na obu drogach. Dodatkowo wykonana zostanie infrastruktura dla osób niewidomych i niedowidzących. Koszt prac wyniesie ok. 338 tys. zł – mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Sygnalizacja świetlna, infrastruktura dla niewidomych i niedowidzących oraz dedykowane doświetlenie przejścia dla pieszych powstaną też na skrzyżowaniu DK7 z:

  • ul. Jarzębinową w Lniskach,
  • z ul. Derdowskiego w Leźnie.

W tej drugiej lokalizacji akomodacyjna sygnalizacja świetlna skoordynowana będzie z sąsiednią sygnalizacją świetlną, funkcjonującą na skrzyżowaniu z Aleją Lipową.

W Babim Dole (DK20) natomiast powstaną nowe chodniki o długości 130 m, które łączyć się będą z tymi już istniejącymi. Dodatkowo w ramach zadania wybudowane zostanie oświetlenie drogowe na długości 375 m, a dwa istniejące przejścia dla pieszych zostaną specjalnie doświetlone.

Piesi będą również widoczni na wszystkich przejściach w obrębie obu rond w Żukowie na DK20 i DK7. Tam pojawi się również infrastruktura dla osób niewidomych i niedowidzących, ułatwiająca im korzystanie z przejść. Koszt prac wyniesie ok. 1,4 mln zł.

W Hopowie sygnalizacja świetlna zostanie zainstalowana na skrzyżowaniu DK20 z ulicami Kościelną i św. Floriana.

– Dobudujemy (po prawej stronie, patrząc w kierunku Żukowa) chodnik o długości 125 m, a istniejące przejście dla pieszych doświetlimy. Ponadto w ramach zadania zrealizujemy fragment odwodnienia, sieć teletechniczną oraz murek oporowy. Prace zostały wycenione na prawie 900 tys. zł – mówi Piotr Michalski.

Sygnalizacje świetlne wraz z doświetleniem przejść oraz infrastrukturą dla osób niewidomych i niedowidzących powstaną także w trzech miejscach na drodze krajowej nr 22:

  • w Chrząstowie przy skrzyżowaniu z drogą gminną do Stołczna,
  • w Człuchowie na skrzyżowaniu z ulicami Kołłątaja/Wołodyjowskiego,
  • w Rychnowach na skrzyżowaniu z drogą na Krzyżanki i do centrum wsi.

Koszt tych prac wyniesie nieco ponad 1 mln zł.

– Doświetlenie przejść dla pieszych z infrastrukturą dla osób niedowidzących zamontujemy także w czterech miejscach na DK55. W Sztumie na skrzyżowaniu z ul. Barczewskiego (droga na Kalwę) oraz w trzech miejscach w Kwidzynie. Na wlotach Ronda Pod Zegarem, za skrzyżowaniem DK55 z ul. Mickiewicza (powstanie także sygnalizacja świetlna wzbudzana przez pieszych) oraz przy wylocie z Kwidzyna na Grudziądz – w Kwidzynie Miłosnej (wykonamy także azyl dla pieszych) – dodaje Piotr Michalski.

Koszt powyższych zadań na DK55 wyniesie ok. 960 tys. zł.

GDDKiA buduje na Pomorzu zatoki autobusowe, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe. Gdzie powstaną?

Poza zadaniami związanymi z przejściami dla pieszych, GDDKiA wybuduje m.in. dwie zatoki autobusowe na DK21 dla mieszkańców Moczydła. W ramach zadania, powstaną też chodniki zapewniające dojście do nich, o długości 50 i 86 m. Koszt inwestycji wyniesie ok. 323 tys. zł.

W pobliskim Zielinie natomiast powstaną chodnik o długości 321 m, przepust oraz zostaną przebudowane zjazdy na posesje. GDDKiA podaje, że ten ciąg pieszy będzie poprowadzony częściowo po obu stronach drogi, stanowiąc kontynuację istniejącego chodnika. Koszt prac wyniesie ok. 296 tys. zł.

Ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 2,5 m i długości 583 m (po lewej stronie, patrząc w kierunku Tczewa) zostanie też wybudowany w Pszczółkach na DK91. Dodatkowo powstaną tam kanalizacja deszczowa oraz oświetlenie uliczne. Koszt inwestycji wyniesie nieco ponad 2,5 mln zł.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama