Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia

Tytuły „Zasłużony dla miasta Malborka” dla „Młodego Lasu” i 22. BLT

Kapituła tytułu "Zasłużony dla miasta Malborka" pozytywnie zaopiniowała wnioski o nadanie tytułu dla Związku Polaków "Młody Las" oraz dla 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego im. gen. bryg. pil. Stanisława Skalskiego. Uchwałę o przyznaniu obu tytułów przyjęła Rada Miasta Malborka. Dotychczas przyznano 36 takich wyróżnień.
22 Baza Lotnictwa Taktycznego - plenerowa wystawa maszyn, które startowały na przestrzeni lat z lotniska w Królewie Malborskim (Fot. Piotr Piesik)

Wniosek o przyznanie tytułu "Zasłużony dla miasta Malborka" dla Związku Polaków "Młody Las" złożyło Stowarzyszenie Społeczno - Kombatanckie Związek Polaków "Młody Las", koło Malbork. Organizacja zrzeszała Polaków wywiezionych na przymusowe roboty z różnych regionów Polski, m.in. z Kociewia, Kaszub, Wielkopolski. Nadrzędnym celem miała być tajna oświata, poprzez nią podnoszenie kwalifikacji, podtrzymywanie ducha polskości, przeciwdziałanie germanizacji wywiezionej na roboty polskiej młodzieży. Równolegle z edukacją podejmowano działalność propagandową, wywiadowczą, sabotażową, a po klęsce Niemców pod Stalingradem przygotowywano się do akcji zbrojnej.

Wniosek o nadanie tytułu dla 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego złożył przewodniczący Rady Miasta Malborka Paweł Dziwosz. Jednostki lotnicze na Ziemi Malborskiej stacjonują już od 70 lat. Wkład Bazy w życie lokalnej społeczności jest ogromny. Jest ona największym pracodawcą na terenie miasta. Znaczna część mieszkańców jest związana z lotnictwem. Baza jest otwarta na mieszkańców, turystów i pasjonatów lotnictwa, o czym świadczy organizacja m.in. Dni Otwartych Lotniska.

Pozytywne zaopiniowanie obu wniosków przez kapitułę tytułu otworzyło drogę do głosowania nad ich przyznaniem. Radni przyjęli uchwałę i oba tytuły zostały nadane. Przedstawiciele stowarzyszenia oraz jednostki odbiorą je podczas uroczystej sesji Rady Miasta Malborka. Jej terminu jeszcze nie ustalono.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia
Reklama Kampania 1,5 % Fundacja Uśmiech dziecka