Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza
Reklama

Gdańsk: Terminal FSRU na Zatoce Gdańskiej z decyzją środowiskową

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach projektu „Realizacja terminalu FSRU z gazociągiem podmorskim w obrębie akwenu Portu w Gdańsku”. Posiada ona rygor natychmiastowej wykonalności. Dzięki temu Gaz-System może przystąpić do kolejnych działań, niezbędnych dla przeprowadzenia tej inwestycji.
pływający terminal LNG w Kłajpedzie
Independence, pływający terminal regazyfikacyjny LNG (FSRU) w porcie w Kłajpedzie

Autor: KN

Terminal FSRU na Zatoce Gdańskiej z decyzją RDOŚ. Ma rygor natychmiastowej wykonalności

– Dziękuję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku za sprawne wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla terminalu FSRU, która określa warunki prowadzenia inwestycji i jest niezbędną podstawą do starań o wydanie decyzji lokalizacyjnej – mówi Sławomir Hinc, prezes zarządu Gaz-System. – Nasze projekty realizujemy, równoważąc kwestie technologiczne i przyrodnicze. Ograniczenie wpływu na środowisko naturalne jest priorytetem przy wszystkich inwestycjach, a w szczególności tych prowadzonych na terenach tak cennych przyrodniczo, jak Zatoka Gdańska. Dlatego dołożymy starań, aby w maksymalnym stopniu zmniejszyć wpływ terminalu FSRU i gazociągu podmorskiego na środowisko, oraz zachować walory krajobrazowe tego miejsca.

PRZECZYTAJ TEŻ: 856 mln zł na falochron osłonowy dla terminalu LNG w Porcie Gdańsk

Terminal FSRU w Gdańsku. Co to za  projekt?

Budowa terminalu FSRU w Gdańsku to realizowany przez Gaz-System program inwestycyjny, który podzielono na część morską i lądową. Pierwsza z nich obejmuje budowę:

  • na Zatoce Gdańskiej nabrzeża, do którego na stałe zacumowana będzie jednostka FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit), czyli statek przystosowany do regazyfikacji dostarczanego przez metanowce skroplonego gazu (LNG),
  • a także gazociągu podmorskiego, łączącego terminal z częścią lądową.
PRZECZYTAJ TEŻ: Będzie gazociąg z Portu Gdańsk do Gustorzyna. Jest decyzja wojewody
fsru mapa

Druga część natomiast to budowa gazociągu Gustorzyn-Gdańsk, którym gaz po regazyfikacji będzie rozprowadzany na terytorium kraju. Część lądowa inwestycji posiada już komplet decyzji niezbędnych do rozpoczęcia budowy.

Spółka zrealizuje szereg działań, w celu ograniczenia wpływu budowy i eksploatacji terminalu FSRU na środowisko naturalne – wśród nich należy wymienić przede wszystkim bezwykopowe przekroczenie plaży Stogi przez gazociąg łączący terminal FSRU z lądem. Dzięki temu plaża pozostanie nienaruszona i będzie można w dalszym ciągu bez żadnych przeszkód z niej korzystać.

Gaz-System

– Ponadto gazociąg w części podmorskiej zostanie ułożony pod dnem zatoki, a samo nabrzeże technologiczne będzie zlokalizowane w odległości ok. 3 km od brzegu, tuż przy torze wodnym prowadzącym do Portu Północnego. Dzięki temu wpływ terminalu na krajobraz oraz potencjalny hałas będą minimalne. Budowa i eksploatacja infrastruktury FSRU nie wpłyną też na dostępność wód Zatoki Gdańskiej dla żeglarzy korzystających z przystani w Górkach Zachodnich – przekonuje Gaz-System.

PRZECZYTAJ TEŻ: Terminal odbioru skroplonego gazu LNG powstanie w Zatoce Gdańskiej. Podpisano ważne dokumenty

Konsultacje z mieszkańcami i przedstawicielami dzielnicy Krakowiec-Górki Zachodnie na temat planowanej inwestycji odbyły się 24 października i 20 listopada ubiegłego roku.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama