Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Co z przejazdem kolejowym w Luzinie? Zbyt niska frekwencja w referendum

Mieszkańcy gminy Luzino w niedzielę, 2 lutego mogli wziąć udział w lokalnym referendum dotyczącym kwestii zamknięcia przejazdu drogowo-kolejowego w centrum Luzina. Frekwencja okazała się jednak zbyt niska, by rezultaty głosowania były wiążące dla władz gminy.
referendum, urna
Referendum w Luzinie nie jest wiążące. Wzięło w nim udział za mało mieszkańców

Autor: Canva | Zdjęcie ilustracyjne

Pytanie referendalne brzmiało: 

„Czy jesteś za zamknięciem przejazdu drogowo-kolejowego w centrum wsi Luzino (w ciągu ul. Wilczka i ul. Ofiar Stutthofu) dla ruchu pojazdów mechanicznych, w szczególności samochodów osobowych?”. 

Chodzi o newralgiczne miejsce, w którym przebiegająca przez Luzino główna ulica krzyżuje się z linią kolejową, zaś przed zamykanymi często szlabanami tworzą się długie korki samochodów. Samorząd gminy próbuje osiągnąć porozumienie ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe, by znaleźć rozwiązanie problemu. Niestety, jak dotąd bez powodzenia.

Referendum w Luzinie nie jest wiążące. Zbyt niska frekwencja

Mieszkańcy gminy mogli oddawać swoje głosy w referendum w niedzielę, 2 lutego od godziny 7 do godziny 21, w ramach 13 obwodów głosowania, identycznych z organizowanymi w ostatnich wyborach samorządowych. Nikt nie musiał więc zastanawiać się, gdzie znajduje się jego obwodowa komisja wyborcza.

Uprawnionych do głosowania było 12 692 mieszkańców. By rezultaty referendum były wiążące, frekwencja musiała przekroczyć 30 procent. Tak się jednak nie stało. 

  • W referendum udział wzięło 2405 osób, czyli frekwencja wyniosła 18,95 procent.

Dodajmy, że liczba głosów ważnych wyniosła 2393. Spośród nich na postawione w referendum pytanie pozytywnie odpowiedziały 193 osoby, odpowiedzi negatywnej udzieliło 2200 mieszkańców.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

w Luzinie są dwa przejazdy kolejowe 05.02.2025 12:36
W tym jeden bezkolizyjny. Ten bezkolizyjny jest stary i nieprzystosowany do ruchu na głównej drodze. A ta jest połączona z S6. co daje możliwość komunikacji na północ... Kierunek z potencjałem, kolejny bypass zakorkowanego Trójmiasta, pod warunkiem, że na północ coś powstanie. Ale czy gmina tego chce?

o tempora, o mores 04.02.2025 13:20
Decyzje idących na łatwiznę organizacji gospodarczych meblują ludziom życie na lata, jeśli nie na pokolenia. I powinno co najmniej dziwić, że frekwencja jest niska. Jednak to lata negatywnej selekcji, gdzie ludziom odebrano wiarę w głos społeczności. A "władze" społeczności czekające na motywację są co najmniej zastanawiające, czyj interes reprezentują...

Reklama
Reklama
Reklama