Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza
Reklama

Wkrótce wymiana nawierzchni Rybackiego oraz Długiego Pobrzeża [nl] w Gdańsku

Na dniach rusza remont nawierzchni Rybackiego Pobrzeża, a w kolejnych miesiącach 2022 roku również gruntowna przebudowa Długiego Pobrzeża w Gdańsku. Zadanie będzie wykonywane pod ruchem pieszym oraz w miesiącach wiosenno-jesiennych, by umożliwić działalność zlokalizowanych wzdłuż Motławy sklepów oraz restauracji.
Długie Pobrze Gdańsk
(Fot. Karol Uliczny | Zawsze Pomorze)

Zadanie jest jednym z elementów partnerstwa publiczno-prywatnego, w ramach zabudowy północnego cypla Wyspy Spichrzów, i będzie realizowane przy współudziale spółki Granaria Development Gdańsk. Dotychczas, w ramach umowy z miastem, firma wybudowała kładkę pomiędzy Długim Pobrzeżem oraz Wyspą Spichrzów, a obecnie realizuje budowę Mostu Stągiewnego, który zyska funkcję zwodzenia.

Będzie wzmocnienie nabrzeża Motławy

Z uwagi na zakres ogłoszonych robót, zadanie zostanie podzielone na trzy etapy. W pierwszym prywatny inwestor wymieni nawierzchnię Rybackiego Pobrzeża, od Hotelu Hilton do Bramy Straganiarskiej, czyli na odcinku, który kilka lat temu przeszedł wzmocnienie nabrzeża.

– Okolice Motławy, to miejsce, do którego wielu gdańszczan, ale także turystów, przyjeżdża na kawę, dlatego odbyliśmy kilka spotkań z przedsiębiorcami i wspólnie ustaliliśmy, że najcięższe prace będą prowadzone poza szczytem sezonu – mówiła Aleksandra Dulkiewicz, podczas czwartkowej (17.02.) konferencji poświęconej planom w zakresie najbliższych remontów.

(Fot. Karol Uliczny | Zawsze Pomorze)

Szczegóły przedstawił Dariusz Karnaszewski.

– Nowa nawierzchnia będzie przyjazna przechodniom, antypoślizgowa, wykonana z płyt granitowych płomieniowanych, o rozmiarach 50 na 100 cm. Zostanie ułożona w desenie, z uzupełnieniem kostki. Całość zostanie bardzo elegancko zmodernizowana – wyjaśniał przedstawiciel Granarii. – Pierwsza faza zadania będzie realizowana od strony wody, by umożliwić żegludze działalność już od 1 maja. W kolejnej fazie będziemy pracować od strony zabudowań, zapewniając ciągły ruch pieszych wzdłuż nabrzeża.

Pierwszy etap powinien zakończyć się do czerwca 2022 roku.

W drugim do Granarii dołączy miasto, które będzie odpowiedzialne za umocnienie nabrzeża na odcinku od Bramy Straganiarskiej do Zielonej Bramy.

Planujemy do końca lutego ogłoszenie postępowania na wykonanie robót budowlanych – tłumaczyła Katarzyna Jaskuła, zastępca dyrektora ds. zadań liniowych DRMG. – Otwarcie ofert powinno nastąpić w maju, a podpisane umowy w czerwcu. Zakres zadania obejmuje wykonanie rozbiórek istniejących części nabrzeża oraz oczepu i płyty żelbetowej. Nie naruszymy natomiast konstrukcji nabrzeża, a wykonamy nową, dodatkową ściankę szczelną. Tym samym, przesuniemy się z licem ścianki w głąb nurtu Motławy. W niektórych miejscach zostanie posadowiona na głębokość nawet 14 m. Wykończenie ścian nabrzeża będzie podobne do obecnego na Wyspie Spichrzów. Konserwator zwrócił nam uwagę, byśmy nie odtwarzali okładzin z płyt kamiennych, a wykonali zewnętrzną konstrukcję z drewna.

Roboty realizowane przez miasto potrwają do końca 2023 roku. Ich koszt to 36 mln zł. Następnie, na plac budowy powróci Granaria, która ułoży nową nawierzchnię.

Wymiana nawierzchni Rybackiego oraz Długiego Pobrzeża. Kiedy zakończenie prac?

Całość zadania ma zakończyć się do połowy 2024 roku.

Chcemy ograniczyć uciążliwość tego procesu, dlatego prace będą realizowane odcinkami – dodał Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji. – Są miejsca trudniejsze do przeprowadzenia tego typu zadania, jak odcinek pomiędzy ul. św. Ducha a ul. Szeroką, gdzie jest bardzo wąsko. Po to powołaliśmy radę interesariuszy, by ograniczenia były jak najmniejsze. Pamiętajmy, że prace muszą być wykonane solidnie oraz bezpiecznie, ponieważ robimy je przynajmniej na kilkadziesiąt lat.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama