Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama Przygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama

Czeski Leo Express planuje szybkie pociągi między Warszawą a Gdańskiem

Leo Express - czeski prywatny przewoźnik - chce pod koniec przyszłego roku uruchomić połączenia kolejowe między Warszawą a Gdańskiem. Czesi już wysłali wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego, które obecnie jest rozpatrywany. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pasażerowie będą mieli alternatywę dla PKP.
Leo Express chce uruchomić pociągi Warszawa–Gdańsk. Start już w grudniu 2026
Leo Express chce uruchomić pociągi Warszawa–Gdańsk. Start w grudniu 2026. Podróż potrwa tylko 2h 38 min. Alternatywa dla PKP coraz bliżej

Autor: Leo Express | materiał prasowy

Leo Express planuje połączenia kolejowe Warszawa–Gdańsk

Tak naprawdę Leo Express jest bardziej hiszpańskie niż czeskie, ponieważ 50 procent udziałów posiada Renfe, państwowy przewoźnik z Półwyspu Iberyjskiego, a 44 procent należy do czeskiego biznesmena, Leoša Novotnego.

Do Urzędu Transportu Kolejowego trafił wniosek o uruchomienie pasażerskiego połączenia na trasie pomiędzy Warszawą Wschodnią a Gdańskiem Głównym. Leo Express dokument złożył 12 czerwca, a uzupełnienie do niego trafiło do UTK 27 czerwca.

CZYTAJ TEŻ: Planujesz podróż pociągiem z Gdańska? Do tych miast dojedziesz w mniej niż 5 godzin!

Czesi planują uruchomienie połączenia 13 grudnia przyszłego roku, czyli w dniu, kiedy zacznie obowiązywać nowy rozkład 2026/27. Na razie Leo Express miałby kursować do końca 2031 roku. W tym celu przewoźnik wystąpił o rezerwację przepustowości na liniach kolejowych nr 2, 9 oraz 202. Do realizacji przewozów Leo Express wykorzysta pociągi Stadler Flirt serii 480.

Proponowany rozkład jazdy Leo Express

Leo Express planuje uruchomienie 5 par pociągów dziennie. Połączenia będą obsługiwane przez nowoczesne składy Stadler Flirt serii 480.

  • Z Warszawy Wschodniej:
    0:12, 9:12, 15:12, 18:12, 22:12
  • Z Gdańska Głównego:
    0:50, 6:50, 12:50, 15:50, 22:50

Planowany czas przejazdu to tylko 2 godziny i 38 minut. Po drodze pociągi zatrzymają się na trzech stacjach: Iława, Malbork i Tczew.

Nowa alternatywa dla PKP Intercity?

Obecnie wniosek Czechów jest rozpatrywany przez UTK. Jeśli obędzie się bez przeszkód prawnych i technicznych, Leo Express najpewniej dostanie zgodę na komercyjne przewozy na trasie Warszawa-Gdańsk-Warszawa. Nie znamy jeszcze możliwych cen biletów, ale pasażerów na pewno ucieszy fakt, że pojawi się alternatywa dla pociągów PKP.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaPrzygody Remusa rycerz kaszubski
ReklamaNewsletter Zawsze Pomorze - zapisz się
Reklama