Węzeł Straszyn – ronda turbinowe i trzeci pas
W ramach inwestycji planowana jest budowa dwóch rond turbinowych przy węźle Straszyn. Przetarg zostanie przygotowany w systemie tradycyjnym – osobno na projekt i wykonanie. GDDKiA zleci także projekt koncepcyjny rozbudowy S6 do trzech pasów na 6-kilometrowym odcinku Straszyn – Rusocin (A1), wraz z analizą ruchu i wariantami przebudowy węzła autostradowego Rusocin.
CZYTAJ TEŻ: Pierwszy odcinek Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej otwarty!
Harmonogram prac przy węźle Straszyn:
- Decyzja środowiskowa (DŚU): II kwartał 2027
- Decyzja ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej): I kwartał 2028
- Oddanie do ruchu: III kwartał 2029
Węzeł Kowale – rozbudowa i nowy trzeci pas
Podpisany Program Inwestycji dla rozbudowy węzła Kowale dał przysłowiowe zielone światło dla dalszych działań.
- Przygotujemy przetarg na projekt budowlany i materiały do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID – zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. - Zakres inwestycji obejmuje rozbudowę węzła Kowale wraz z dojazdami od strony węzłów Szadółki i Gdańsk Południe. Ponadto planowana jest dobudowa trzeciego pasa na blisko 3-kilometrowym fragmencie S6 wraz z pasem awaryjnym.
Co ważne, za etap projektowy dla węzła Szadółki odpowiada Miasto Gdańsk. Sytuacja zmieni się, kiedy te prace zostaną zakończone. Podpisanie Programu Inwestycji dla rozbudowy tego węzła, wiąże się ogłoszenie przez miasto przetargu na roboty budowlane i realizację inwestycji. Zakres robót, oprócz rozbudowy węzła, uwzględnia również rozbudowę S6 do przekroju 2x3 na długości 3,6 km.
W ramach inwestycji w obrębie węzłów Kowale i Szadółki, przebudowane zostaną drogi dojazdowe wzdłuż trójmiejskiej obwodnicy oraz poprawione będzie odwodnienie drogi. Powstaną też nowe wiadukty, kładki i przejścia podziemne dla pieszych i rowerzystów, oświetlenie drogowe, kanał technologiczny, elementy ochrony środowiska oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Harmonogram rozbudowy węzła Kowale:
- DŚU uzyskana: maj 2022
- Decyzja ZRID: I kwartał 2029
- Oddanie do ruchu: III kwartał 2033
Harmonogram dla węzła Szadółki:
- DŚU uzyskana: grudzień 2015
- Decyzja ZRID: III kwartał 2026
- Oddanie do ruchu: III kwartał 2033
ZOBACZ TAKŻE: Port Gdynia, linia 201 i obwodnice Trójmiasta. Posłowie sprawdzą postępy inwestycji
Obwodnica Trójmiasta będzie mniej zakorkowana?
W GDDKiA podkreślają, że głównym celem rozbudowy węzłów Kowale, Szadółki i Straszyn jest poprawa przepustowości na S6, ale przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa i zmniejszenie liczby zdarzeń drogowych.
- Dobudowa trzeciego pasa i zmiana przekroju jezdni pozwoli na płynniejszy ruch oraz poprawę komfortu podróżnych - informują drogowcy.

Trwa budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Równolegle trwa budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) w ciągu drogi ekspresowej S7. Inwestycja podzielona jest na dwa odcinki: Chwaszczyno – Żukowo oraz Żukowo – Gdańsk Południe. Co ważne pierwszym fragmentem obwodnicy wraz z częścią obwodnicy Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20, kierowcy poruszają się od czerwca tego roku.
Na drugim odcinku OMT wciąż prowadzone są prace związane z podłączeniem obwodnicy Żukowa do DK7 w Lniskach – informuje GDDKiA. - Cały czas trwają roboty na węzłach Żukowo, Lublewo Gdańskie oraz na kluczowym węźle Gdańsk Południe.
Kiedy wszystkie plany się zmaterializują, 32-kilometrowa Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i drogę ekspresową S6, przejmując ruch - przynajmniej w założeniu - z mocno obciążonej istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Dodatkowo, na przebudowanym węźle Gdańsk Południe można będzie zjechać w kierunku autostrady A1.
- Z kolei obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpoczyna się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie S7 na węźle Żukowo i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7 – podkreślają w GDDKiA.
























Napisz komentarz
Komentarze