Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama Przygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama

Nowoczesna S6 już wkrótce połączy Słupsk z Bobrownikami. Zobacz, jak przebiega budowa

Budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Słupsk-Bobrowniki wkracza w decydującą fazę. Aktualnie realizowany jest 16-kilometrowy fragment tej trasy, którego wykonawcą jest Grupa NDI. Zaawansowanie prac wynosi 75%, a roboty przebiegają zgodnie z harmonogramem. Betonowa nawierzchnia głównej trasy jest już w dużej mierze gotowa. Nowa droga ekspresowa S6 to nowoczesność, bezpieczeństwo i komfortowe warunki jazdy.
budowa drogi S6 Słupsk-Bobrowniki
Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk-Bobrowniki zbliża się do końca

Autor: Materiały prasowe I Grupa NDI

Postępy prac na drodze ekspresowej S6 Słupsk-Bobrowniki

Dobre wiadomości z budowy ponad 16 km drogi ekspresowej S6 między węzłem w Redzikowie a węzłem Bobrowniki. Cały ten odcinek zlokalizowany jest na terenie gmin Słupsk i Damnica.

– Aktualnie prace postępują zgodnie z planem – informuje wykonawca, czyli Grupa NDI. – Zrealizowano już znaczną część robót, dzięki czemu całkowite zaawansowanie prac wynosi około 75 procent. Na głównej trasie kontynuowane jest układanie nawierzchni betonowej, która zapewni wieloletnią odporność na koleinowanie (powstawanie wgłębień na powierzchni drogi pod wpływem nacisku kół pojazdów) i wysoki komfort jazdy. Będzie to droga o najwyższych standardach jakości i bezpieczeństwa.

budowa drogi S6 Słupsk-Bobrowniki

W tym samym czasie prowadzone są także prace przy dwóch węzłach drogowych: 

  • Budy
  • i Bobrowniki.

W przyszłości usprawnią one komunikację regionalną i umożliwią bezpieczne włączenie się do ruchu po trasie ekspresowej.

Rozbudowywany jest również układ dróg dojazdowych, poprzecznych i serwisowych, co zapewni obsługę przyległych do nich terenów oraz dostęp do niezbędnej infrastruktury technicznej. 

Miejsca Obsługi Podróżnych

W ramach inwestycji powstają również dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP), czyli:

  • Paprzyce Północ
  • i Paprzyce Południe.

Zostały one zaprojektowane z myślą o komforcie oraz bezpieczeństwie kierowców. Zakończono już tam roboty fundamentowe, obecnie kontynuowana jest budowa budynków sanitarnych oraz parkingów.

Obiekty inżynierskie na trasie S6

Na trasie S6 powstają też obiekty inżynierskie.

Jednym z kluczowych elementów projektu jest estakada ES-22 nad doliną rzeki Łupawy o długości 245 m, wykonana z poszanowaniem środowiska naturalnego na obszarze Natura 2000. Równocześnie realizowane są roboty wykończeniowe na pozostałych wiaduktach i przejściach dla zwierząt, a także montaż ekranów przeciwolśnieniowych oraz barier energochłonnych.

Grupa NDI

Z kolei na terenie Obwodu Utrzymania Drogi w Budach wszystkie obiekty są już w tzw. stanie surowym zamkniętym. Obecnie prowadzone są prace instalacyjne i wykończeniowe.

Plany na najbliższe tygodnie. Co jeszcze przed nami?

Czego można spodziewać się w najbliższych tygodniach? Wykonawca planuje: 

  • dalsze układanie nawierzchni betonowej,
  • montaż barier oraz elementów bezpieczeństwa ruchu,
  • ma także rozpocząć się:
    • porządkowanie terenu
    • i przygotowanie obszarów pod nasadzenia zieleni.

Już niedługo realizowana inwestycja zyska ostateczny kształt z: 

  • nowoczesnym systemem zarządzania ruchem,
  • energooszczędnym oświetleniem LED
  • oraz pełną infrastrukturą techniczną.

Znaczenie drogi ekspresowej S6 dla Pomorza

Budowa drogi ekspresowej S6 jest projektem o strategicznym znaczeniu dla Pomorza. S6 docelowo połączy Szczecin z Trójmiastem. Dzięki niej skróci się czas podróży, poprawi bezpieczeństwo i zwiększy dostępność komunikacyjna. 

  • Koszt inwestycji to prawie 550 mln zł

Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaPrzygody Remusa rycerz kaszubski
ReklamaNewsletter Zawsze Pomorze - zapisz się
Reklama