Nowe logo Sopotu – połączenie tradycji i nowoczesności
– Nowy znak Sopotu, który jest elementem rozbudowanego systemu identyfikacji wizualnej miasta i jego jednostek – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu. – Nowe logo oddaje tożsamość Sopotu i opowiada o jego historii, łącząc tradycję kurortu z wyzwaniami nowoczesnego miasta – dodaje.

Dotychczasowy żółto-niebieski znak, używany od 2004 roku, przestał - jak przekonują urzędnicy - spełniać wymagania współczesnej komunikacji wizualnej. Przez 20 lat zmieniły się trendy projektowe, a dynamicznie rozwijające się miasto potrzebowało znaku lepiej dopasowanego do aktualnej strategii.
- Identyfikacja wizualna pozwala budować wizerunek miasta spójny ze strategicznym rozwojem Sopotu. Powstał obraz uzdrowiska spokojnego, z bogatą ofertą kulturalną, zakorzenionego w historii i krajobrazie miasta - podkreślają urzędnicy. - Hasło „Tu czas płynie Twoim tempem” jest osią przewodnią nowego systemu identyfikacji. I tak oto powstał nowy znak Sopotu, znaki jednostek i instytucji miejskich, system typograficzny, język ilustracyjny i zdjęciowy, paleta kolorystyczna oraz dziesiątki projektów plakatów, materiałów promocyjnych, ikon czy druków firmowych.

Litery, detale i sopocka symbolika
Nowe logo Sopotu zostało oparte na specjalnie zaprojektowanym kroju pisma. Dzięki temu znak jest czytelny zarówno w mediach cyfrowych, jak i w tradycyjnych formach, takich jak prasa czy materiały drukowane.
W jego konstrukcji można dostrzec subtelne odniesienia do charakterystycznych elementów miasta, m.in. łuków fali morskiej, skrzydeł mewy, wygięć latarni na sopockim molo, czy eklektycznych zdobień sopockich willi.
Spójny system dla miasta i jego instytucji
Jak tłumaczą urzędnicy, nowa identyfikacja wizualna to nie tylko zmiana znaku promocyjnego, ale kompleksowy system komunikacji. Obejmuje on wszystkie miejskie jednostki i instytucje, które będą funkcjonować pod wspólnym „sopockim parasolem” wizualnym.
Wszystkie logotypy oparto na tym samym kroju pisma i kolorystyce, zachowując jednocześnie indywidualny charakter poszczególnych instytucji.

Spotkanie dla mieszkańców
Nowy znak i system identyfikacji wizualnej powstały we współpracy ze studiem graficznym Podpunkt, posiadającym doświadczenie w projektowaniu logotypów dla miast, uczelni i instytucji kultury.
Osoby zainteresowane szczegółami nowej identyfikacji wizualnej będą mogły dowiedzieć się więcej podczas spotkania dla mieszkańców, które odbędzie się:
18 grudnia 2025 r. o godz. 17:00 w Sopotece.

























Napisz komentarz
Komentarze