Reklama Energa włącza kulturę
Reklama
Reklama

Po ponad 20 latach Sopot zmienił logo i identyfikację wizualną. Czy spodoba się mieszkańcom?

Miasto Sopot zaprezentowało nową identyfikację wizualną, obejmującą logo, krój pisma oraz szatę graficzną dla miasta i jego jednostek. Całość inspirowana jest sopockimi detalami i kolorami. Samorząd zapewnia, że nowa identyfikacja ma ma lepiej odpowiadać na potrzeby nowoczesnej komunikacji oraz wzmacniać markę Sopotu.
Sopot ma nowe logo i identyfikację wizualną. Czy spodoba się mieszkańcom?
Sopot zaprezentował nowe logo i identyfikację wizualną miasta. Wszystkie elementy są inspirowane sopockimi detalami i kolorami

Autor: UM Sopot

Nowe logo Sopotu – połączenie tradycji i nowoczesności

– Nowy znak Sopotu, który jest elementem rozbudowanego systemu identyfikacji wizualnej miasta i jego jednostek – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu. – Nowe logo oddaje tożsamość Sopotu i opowiada o jego historii, łącząc tradycję kurortu z wyzwaniami nowoczesnego miasta – dodaje.

Dotychczasowy żółto-niebieski znak, używany od 2004 roku, przestał - jak przekonują urzędnicy - spełniać wymagania współczesnej komunikacji wizualnej. Przez 20 lat zmieniły się trendy projektowe, a dynamicznie rozwijające się miasto potrzebowało znaku lepiej dopasowanego do aktualnej strategii.

- Identyfikacja wizualna pozwala budować wizerunek miasta spójny ze strategicznym rozwojem Sopotu. Powstał obraz uzdrowiska spokojnego, z bogatą ofertą kulturalną, zakorzenionego w historii i krajobrazie miasta - podkreślają urzędnicy. - Hasło „Tu czas płynie Twoim tempem” jest osią przewodnią nowego systemu identyfikacji. I tak oto powstał nowy znak Sopotu, znaki jednostek i instytucji miejskich, system typograficzny, język ilustracyjny i zdjęciowy, paleta kolorystyczna oraz dziesiątki projektów plakatów, materiałów promocyjnych, ikon czy druków firmowych.

(fot. UM Sopot)

Litery, detale i sopocka symbolika

Nowe logo Sopotu zostało oparte na specjalnie zaprojektowanym kroju pisma. Dzięki temu znak jest czytelny zarówno w mediach cyfrowych, jak i w tradycyjnych formach, takich jak prasa czy materiały drukowane.

W jego konstrukcji można dostrzec subtelne odniesienia do charakterystycznych elementów miasta, m.in. łuków fali morskiej, skrzydeł mewy, wygięć latarni na sopockim molo, czy eklektycznych zdobień sopockich willi.

Spójny system dla miasta i jego instytucji

Jak tłumaczą urzędnicy, nowa identyfikacja wizualna to nie tylko zmiana znaku promocyjnego, ale kompleksowy system komunikacji. Obejmuje on wszystkie miejskie jednostki i instytucje, które będą funkcjonować pod wspólnym „sopockim parasolem” wizualnym.

Wszystkie logotypy oparto na tym samym kroju pisma i kolorystyce, zachowując jednocześnie indywidualny charakter poszczególnych instytucji. 

Spotkanie dla mieszkańców

Nowy znak i system identyfikacji wizualnej powstały we współpracy ze studiem graficznym Podpunkt, posiadającym doświadczenie w projektowaniu logotypów dla miast, uczelni i instytucji kultury.

Osoby zainteresowane szczegółami nowej identyfikacji wizualnej będą mogły dowiedzieć się więcej podczas spotkania dla mieszkańców, które odbędzie się:
18 grudnia 2025 r. o godz. 17:00 w Sopotece.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaZiaja Sport
Reklama
ReklamaZiaja Sport
Reklama