Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza
Reklama

Ostatni duży billboard reklamowy zniknął z miejskiej przestrzeni Sopotu

Ostatni duży billboard reklamowy został kilka dni temu usunięty z przestrzeni miejskiej Sopotu. To rezultat obowiązywania od 2018 r. w tym mieście uchwały dotyczącej warunków usytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Potocznie nazywana jest uchwałą krajobrazową.
Fot. materiały UMS

Samorządy już od siedmiu lat mają możliwość tworzenia własnych uchwał krajobrazowych na podstawie ustawy wzmacniającej narzędzia ochrony krajobrazu, notabene zwanej też ustawą krajobrazową. W Sopocie własną uchwałę przyjęto w roku 2018, już w następnym roku wielkoformatowe banery zaczęły znikać z elewacji budynków. Konieczna była do tego współpraca samorządu ze wspólnotami mieszkaniowymi, mieszkańcami, właścicielami przedsiębiorstw. Także z agencjami reklamowymi.

Jak podkreśla Marcin Skwierawski, wiceprezydent miasta - Sopot jest jednym z pierwszych polskich miast, które ma swoją uchwałę krajobrazową, ale które przede wszystkim podjęło skuteczną walkę z chaosem reklamowym w przestrzeni miejskiej. Urząd Miasta Sopotu rozpoczął akcję od siebie i jako pierwszy usunął własne nośniki reklamowe z przestrzeni miasta.

Pierwsze usuwane billboardy zdjęto z budynku przy alei Niepodległości 659, w maju 2020 roku spod wielkoformatowych reklam odsłoniły się elewacje kamienic przy al. Niepodległości 872 i 891, potem działania te rozwijały się coraz sprawniej. Ostatni billboard zdemontowano 27 kwietnia z al. Niepodległości 845-847. Łącznie z przestrzeni miejskiej zdjęto ponad tysiąc reklam.

Sopocki magistrat informuje, że obecnie podjął działania dla ujednolicenia identyfikacji wizualnej szyldów oraz usuwania pomniejszych tablic i urządzeń reklamowych. Priorytetem jest uporządkowanie pod tym względem reprezentacyjnych przestrzeni w śródmieściu, zwłaszcza na ul. Bohaterów Monte Cassino, charakterystycznej i reprezentacyjnej dla miasta.

Fot. materiały UMS

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama