Jest niewielki, odzyska ceglany wygląd, a w jego wnętrzu będzie można poczekać w komfortowych warunkach na przyjazd pociągu – dworzec w Jastarni przechodzi właśnie kompleksową przebudowę.
Elewacja dworca odzyska ceglany wygląd - zostanie wykończona ręcznie formowanymi płytkami klinkierowymi w kolorze naturalnej cegły. Całkowicie nowy wygląd zyska wiata przylegającą do wejścia do budynku. Będzie to konstrukcja stalowa pomalowana na kolor szary, z przeszklonym dachem. Znajdzie się na niej podświetlany napis z nazwą dworca, a pod nią zaprojektowano stojaki rowerowe. Historyczny charakter obiektu podkreśli stylizowany zegar, natomiast jego bryłę iluminacja nocna budynku.
Dworzec w Jastarni. W środku nowocześnie
Przestrzeń obsługi podróżnych zaprojektowano natomiast nowocześnie. Posadzka w holu będzie posiadała geometryczny wzór ułożony przy pomocy płytek imitujących drewno i kamień. Ściany do wysokości lamperii obłożono wielkoformatowymi panelami gresowymi w kolorze szarym, a powyżej pomalowano na biało. We wnętrzu znajdą się ławki, kosze oraz gabloty z rozkładem jazdy pociągów. Na zewnątrz pod wiatą przewidziano miejsca dla automatu z przekąskami i biletomatu. W sąsiedztwie holu zaprojektowano toalety dla podróżnych. Na parterze zaplanowano także lokal handlowo-usługowy oraz pomieszczenia techniczne.
Udogodnienia dla niepełnosprawnych
Dworzec ma być w pełni przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Pojawią się plany dotykowe, oznaczenia w alfabecie Braille’a czy ścieżki prowadzące dla osób niewidzących i niewidomych. W budynku znajdzie się również toaleta dla osób z niepełnosprawnościami, a na zewnątrz, przy wiacie, podjazd dla wózków.
Pojawi się energooszczędne oświetlenie, a do spłukiwania wody w toaletach wykorzystywana będzie woda ze zbiorników retencyjnych magazynujących deszczówkę. Obok parkingów pojawią się stojaki rowerowe.
Inwestycja w Jastarni jest częścią Programu Inwestycji Dworcowych i jest dofinansowana ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Cały koszt 10,62 mln zł brutto. Planowany termin zakończenia inwestycji to koniec 2023 roku. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe.
























Napisz komentarz
Komentarze