Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama Przygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama

Pierwszy odcinek Drogi Czerwonej już w 2030 roku? To możliwy scenariusz

Droga Czerwona coraz bliżej? Wiele na to wskazuje. We wtorek, 15 lipca w Porcie Gdynia podczas wyjazdowego spotkania obradowała sejmowa komisja infrastruktury. Pierwszy odcinek tej trasy – od węzła Chylonia do węzła Kwiatkowskiego – miałby powstać już do 2030 roku. Możliwe, że przy okazji wyremontowana zostanie sama estakada, a obwodnica Trójmiasta doczeka się nowych rozwiązań.
wyjazdowe posiedzenie sejmowej komisji infrastruktury w Porcie Gdynia
Podczas wyjazdowego posiedzenie sejmowej komisji infrastruktury w Porcie Gdynia podpisano dokumenty kluczowe dla rozwoju Pomorza

Autor: Facebook | Ministerstwo Infrastruktury

Droga Czerwona. Kluczowa inwestycja dla Gdyni i Pomorza

Wyjazdowe posiedzenie sejmowej komisji infrastruktury we wtorek, 15 lipca wsparli lokalni samorządowcy, w tym prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek, która stwierdziła, że powstanie Drogi Czerwonej to konieczność dla miasta i regionu.

W podobnym tonie wypowiedział się Stanisław Bukowiec, wiceminister infrastruktury. Poza znaczeniem dla Pomorza, wspomniał o istotności tej trasy dla obronności kraju. Ministerstwo Infrastruktury stara się o wpisanie Drogi Czerwonej na listę inwestycji strategicznych.

Finansowanie i harmonogram budowy Drogi Czerwonej

Dzięki wpisaniu Drogi Czerwonej na listę projektów strategicznych powinno być łatwiej o środki, ponieważ cała inwestycja ma pochłonąć blisko 5 mld zł. Na razie zabezpieczono na nią 2 mld zł – które wystarczyłyby na pewno na wykonanie pierwszego odcinka tej trasy – ale rozważane jest skorzystanie z Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności.

Wpisanie na listę inwestycji strategicznych przyspieszyłoby także uzyskanie decyzji środowiskowych. Zaoszczędzono by w ten sposób dwa lata, dzięki czemu pierwszy odcinek Drogi Czerwonej mógłby powstać już do 2030 roku.

Remont estakady Kwiatkowskiego

Budowa Drogi Czerwonej miałaby też znaczenie dla estakady Kwiatkowskiego, której przydałby się gruntowny remont, a nie tylko cykliczne odświeżanie. Są dwie możliwości. Albo to zadanie przejęłoby Ministerstwo Infrastruktury, albo dofinansowano by gdyński budżet. Miasto zapewne trzyma kciuki za pierwszą opcję, ponieważ prace przy kluczowej dla Gdyni drodze mogłyby pochłonąć nawet pół miliarda złotych.

Będą ważne inwestycje na obwodnicy Trójmiasta

Podczas wyjazdowego posiedzenia podpisano także dokument w sprawie programu inwestycji w obrębie obwodnicy Trójmiasta.

  • Zawarto w nim projekt przygotowawczy oraz budowlany dla węzła Kowale,
  • a także budowlany i koncepcyjny dla węzła Straszyn wraz z rozbudową odcinka do węzła w Rusocinie.

Jeszcze w tym tygodniu o szczegółach w tej sprawie poinformuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

już w 2030??! 16.07.2025 13:15
"Już" to on powinien istnieć od 10 lat!!! 2014 - "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany." Jak Tusk mówi, że nie da, to nie da...

ReklamaPrzygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama
Reklama