Próby morskie i testy nowego promu Jantar Unity
Prom Jantar Unity zakończył już próby mechanizmów i wyposażenia realizowane w warunkach stoczniowych (inaczej nazywane próbami na uwięzi), mógł więc w poniedziałek, 15 września rozpocząć etap prób w morzu. Są one konieczne dla maksymalnego sprawdzenia jednostki, po nich nastąpi usuwanie wykrytych usterek.
Wejście do służby nowego promu Jantar Unity przewidywane jest na początku przyszłego roku.

Specyfikacja techniczna promu Jantar Unity
Nowa jednostka należy do statków typu ro-pax, czyli dostosowanych do przewozu pasażerów oraz ładunków na zasadzie roll on-roll off.
- Statek ma długość 195,6 m,
- szerokość 32,2 m,
- będzie mógł zabrać na pokłady ładunki o długości 4100 m (tak obrazowana jest linia ładunkowa statków ro-ro),
- do tego posiada 400 miejsc dla pasażerów,
- załoga będzie stosunkowo nieliczna – 50 osób.
Prom napędzany będzie czterema silnikami zasilanymi gazem ziemnym LNG ze wspomaganiem bateryjnym, których moc przenoszona będzie na 2 pędniki azymutalne. Prędkość eksploatacyjna statku sięgać będzie 19 węzłów. Wysoką manewrowość w portach zapewnią 2 stery strumieniowe na dziobie.
Budowa serii promów w Gdańskiej Stoczni Remontowej
Gdańska Stocznia Remontowa buduje trzy promy – niewykluczone jest zamówienie czwartego statku, taka opcja została zapisana w kontrakcie.
Drugą jednostkę z tej serii już zwodowano i przechodzi teraz prace wyposażeniowe. Powinna wejść do służby w 2027 roku.
Rok później pierwszych pasażerów i naczepy z ładunkiem powinien przyjąć trzeci prom, którego wodowanie jest przewidywane na przełomie tego roku.
POLSCA Baltic Ferries. Nowy polski operator promowy
Wszystkie trzy promy będą pływać w barwach nowego armatora – POLSCA Baltic Ferries, który powstał za sprawą trzech polskich przedsiębiorstw:
- Polskiej Żeglugi Morskiej (operator Unity Line),
- Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (operator Polferries)
- oraz EuroAfrica.
























Napisz komentarz
Komentarze