Pakiet zamówień stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. to obecnie 13 jednostek, a perspektywy realizacji wszystkich projektów sięgają aż do pierwszego kwartału 2029 roku. Mimo to, przedstawiciele stoczniowych Biur Handlowych nie spoczywają na laurach i wciąż intensywnie pracują. Jednym z elementów strategii marketingowej stoczni jest udział w targach i wystawach branży morskiej.
W pierwszych dniach września Remontowa Shipbuilding S.A. aktywnie prezentowała swoją ofertę podczas dwóch ważnych wydarzeń: Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach i SPE Offshore Europe 2025 w Aberdeen.
Udział w tak ważnych wydarzeniach to wręcz obowiązek firmy, która liczy się na wyjątkowo konkurencyjnych światowych rynkach. Takie wystawy to najlepsza, naturalna okazja do rozmów ze sprawdzonymi już kontrahentami, ale też szansa nawiązania nowych kontaktów oraz pogłębienia znajomości rynku, do zapoznania się z nowymi trendami i technologiami.
CZYTAJ TEŻ: Okręt rozpoznawczy Jerzy Różycki zwodowany w Remontowej Shipbuilding
Salon MSPO
Od ponad dekady Remontowa Shipbuilding S.A. jest stałym wystawcą Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego (MSPO) odbywającego się w Kielcach. To coroczne wydarzenie gromadzi liderów branży obronności z różnych zakątków świata i udostępnia przestrzeń do prezentacji najnowszych osiągnięć technologicznych, innowacyjnych rozwiązań oraz nawiązywania kluczowych kontaktów biznesowych. To tutaj spotykają się przedstawiciele przemysłu, administracji publicznej, wojska, nauki i biznesu, aby rozmawiać o przyszłości bezpieczeństwa i nowych technologiach. MSPO to jedno z największych i najważniejszych targów branży obronnej w Europie.
Wydarzenie będące już XXXIII edycją stanowiło podwalinę dla przyszłych kierunków rozwoju sektora obronności, kształtując jego dynamikę zarówno w nadchodzących miesiącach, jak i w perspektywie kilku lat.
Stoczniowe stoisko z bogatą ofertą budziło bardzo duże zainteresowanie kontrahentów z różnych krajów świata. Z największym uznaniem wyrażano się o realizacji projektu niszczyciela min typu „Kormoran II” – trzy okręty pracują już na rzecz obronności Polski i NATO, a obecnie trwa budowa drugiej serii: przyszłych ORP Jaskółka, ORP Rybitwa i ORP Czajka. Dużą uwagę przyciągały również projekty „Holownik” - stocznia zbudowała w ostatnich latach sześć takich jednostek, a także budowa okrętów rozpoznania radioelektronicznego Delfin, powstających na zlecenie spółki Saab Kockums.
Reprezentanci stoczni Remontowa Shipbuilding brali udział w licznych spotkaniach z przedstawicielami obecnych partnerów biznesowych, ale też z nowymi, potencjalnymi kontrahentami.
Rozmowy dotyczyły nie tylko dobrze znanych i sprawdzonych projektów, ale również przyszłych programów, które planuje Marynarka Wojenna RP. Dotyczą one budowy nowego okrętu hydrograficznego o kryptonimie „Hydrograf”; zbiornikowca „Supply”, okrętu podwodnego w ramach programu „Orka” oraz małych okrętów rakietowych pk. „Murena”. W przypadku programu „Orka”, to Remontowa Shipbuilding razem z Gdańską Stocznią Remontową oferuje zabezpieczenie bazy serwisowej dla przyszłych okrętów podwodnych.
Tematem, który wzbudzał ogromne zainteresowanie są plany eksportowe okrętów budowanych w Remontowa Shipbuilding S.A. Chodzi przede wszystkim o niszczyciele min typu „Kormoran II”. Pierwszy krok został już wykonany - 19 marca br. podpisano po rozumienie pomiędzy spółkami: Polska Grupa Zbrojeniowa, PGZ Stocznia Wojenna, Remontowa Shipbuilding oraz OBR CTM (Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej), dotyczące współpracy na rzecz eksportu niszczycieli min typu „Kormoran II”.
SPE Offshore Europe 2025 w Aberdeen
SPE Offshore Europe odbywają się od 1973 roku co dwa lata w szkockiej miejscowości Aberdeen. To jedna z największych na świecie wystaw morskich związanych z przemysłem offshore. Tegoroczna wystawa SPE Offshore Europe 2025 była 27. edycją tego wydarzenia (52 lata istnienia).
Branża offshore to najnowocześniejsze technologie i najwyższe światowe standardy, a Remontowa Shipbuilding S.A. na tym ekskluzywnym rynku jest aktywna, znana już od bardzo dawna i ma mocną, ugruntowaną pozycję. Stocznia prezentowała m.in. duże doświadczenie oraz możliwości produkcyjne. Na jej stoisku gościło kilkuset przedstawicieli firm, które już ze stocznią współpracują, jak i tych, z którymi jej przedstawiciele spotkali się po raz pierwszy.
ZOBACZ TAKŻE: Remontowa Shipbuilding z kontraktem na budowę siedmiu promów
Tegoroczna edycja została zorganizowana pod oficjalnym hasłem „Unlocking Europe's Potential in Offshore Energy", czyli Uwalnianie potencjału Europy w energetyce morskiej. To hasło odzwierciedlało rosnącą potrzebę znalezienia równowagi między zaspokojeniem obecnego zapotrzebowania na energię, jej bezpieczeństwem i przystępnością cenową, a ambitnymi celami klimatycznymi. Wydarzenie miało zapewnić platformę do dyskusji, innowacji i współpracy w obliczu tych złożonych wyzwań.
Jednym z ważniejszych tematów SPE Offshore Europe 2025 była ewolucja branży - od tradycyjnej energetyki opartej na węglowodorach do zintegrowanego ekosystemu energetycznego. Ta przemiana, często określana mianem trendu „wszechstronnej energetyki” (all energy), była widoczna zarówno w programie konferencji, jak i na samej wystawie.
SPE Offshore Europe 2025 aktywnie promowało ideę, że sektor energetyki morskiej to nie tylko ropa i gaz, ale także wiatr morski, wodór i technologie wychwytywania oraz składowania dwutlenku węgla (CCS). Organizatorzy zadbali o to, by program obejmował panele dyskusyjne na temat bezpieczeństwa energetycznego, dekarbonizacji, wodoru i CCS.
























Napisz komentarz
Komentarze