Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama Przygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama

Trwa modernizacja linii kolejowej nr 201. Pomiędzy Osową a Gdynią powstanie trzeci tor

W związku z modernizacją linii kolejowej nr 201 między Bydgoszczą a Trójmiastem, PKP PLK ogłosiło przetarg na budowę trzeciego toru pomiędzy Osową a Gdynią Główną. Inwestycja usprawni przewóz ładunków do gdyńskiego portu i zapewni nowe możliwości podróży. Zakończenie projektu zaplanowano na 2032 rok.
Trwa modernizacja linii kolejowej nr 201. Pomiędzy Osową a Gdynią powstanie trzeci tor
PKP ogłosiło przetarg na budowę trzeciego toru między Osową a Gdynią. Modernizacja linii 201 zakończy się w 2032 roku

Autor: PKP Intercity

PKP ogłosiło przetarg na budowę trzeciego toru do Gdyni

W ramach modernizacji linii kolejowej nr 201 łączącej Bydgoszcz z Trójmiastem, PKP PLK ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i realizację prac budowlanych na odcinku między Gdańskiem Osową a Gdynią Główną. Nowy tor ma usprawnić ruch pociągów i zwiększyć przepustowość trasy.

Prace obejmą około 12 kilometrów linii 201 oraz 1,5 kilometra linii 202 prowadzącej do stacji Gdynia Główna.

CZYTAJ TEŻ: Linia kolejowa Kartuzy – Lębork wróci po 25 latach. Inwestycja usprawni też budowę "atomówki"

Trzeci tor i nowe przystanki w Gdyni

Jak zapowiada PKP, na trasie zostanie dobudowany trzeci tor, a cała linia będzie zelektryfikowana.

- Wymieniona zostanie nawierzchnia kolejowa. Na trasie dobudowany zostanie trzeci tor, który zwiększy jej przepustowość, umożliwiając prowadzenie ruchu z większą liczbą pociągów pasażerskich i towarowych. Trasa na całej długości zostanie także zelektryfikowana - wymienia Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK. 

W ramach inwestycji przebudowane zostaną stacja Gdynia Wielki Kack oraz przystanki Gdynia Karwiny, Gdynia Stadion oraz Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana, co pozwoli na zatrzymywanie się tam pociągów jadących linią 201. Powstaną także nowe przystanki - Źródło Marii i Wielki Kack.

- Planujemy również budowę, przebudowę lub remont 40 obiektów inżynieryjnych na trasie, w tym mostów, wiaduktów czy przepustów. Nowy system sterowania ruchem kolejowym zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów - zapewnia Zieliński.

Inwestycja za 1,3 mld złotych

Koszt prac na odcinku pomiędzy Osową a Gdynią wynosi ponad 1,3 mld zł. Środki pochodzą z budżetu PKP SA, budżetu państwa oraz Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Cała modernizacja trasy pomiędzy Trójmiastem a Bydgoszczą ma się zakończyć w 2032 roku.

Po zakończeniu inwestycji zwiększy się prędkość pociągów pasażerskich do 160 km/h oraz towarowych do 120 km/h na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna, z kolei na odcinku Kościerzyna – Gdynia Główna pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 140 km/h, a towarowe do 100 km/h (obecnie prędkość pociągów pasażerskich w zależności od odcinka wynosi 30-120 km/h, a pociągów towarowych 30-90 km/h). Realizacja prac na odcinku Kościerzyna – Gdynia skróci czas podróży najszybszymi pociągami o około 14 minut, a między Maksymilianowem a Kościerzyną o około 20 minut. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaPrzygody Remusa rycerz kaszubski
ReklamaNewsletter Zawsze Pomorze - zapisz się
Reklama