Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama Przygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama

Jubileuszowa edycja konferencji Media-Biznes-Kultura. Temat przewodni: inkluzywność

Już 16 i 17 października odbędzie się kolejne edycja konferencji Media-Biznes-Kultura. To cykliczne wydarzenie organizowane przez Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego. W tym roku tematem przewodnim będzie inkluzywności w mediach i komunikacji.
Jubileuszowa edycja konferencji Media-Biznes-Kultura. Temat przewodni: inkluzywność

Autor: Uniwersytet Gdański

Konferencja, która organizowana jest w cyklu dwuletnim, skierowana jest do przedstawicieli środowiska akademickiego, sektora biznesu, mediów oraz instytucji kultury współpracujących z mediami.

- Tegoroczna, jubileuszowa, 10. edycja konferencji jest poświęcona zagadnieniom inkluzywności w mediach i komunikacji, obejmującym zarówno teoretyczne koncepcje, jak i praktyczne wyzwania - informują organizatorzy.

I dalej: „inkluzywność, rozumiana jako równa reprezentacja różnorodnych grup społecznych, otwarty dostęp do informacji oraz aktywne uczestnictwo w debacie publicznej, stanowi jedno z istotnych wyzwań współczesnego ekosystemu medialnego. W dobie rosnącej polaryzacji, dynamicznych zmian technologicznych i globalnych napięć inkluzywne media stają się nie tylko etycznym zobowiązaniem, ale także warunkiem budowania społeczeństwa opartego na różnorodności i sprawiedliwości społecznej”.

W tym roku podczas konferencji zdecydowano się na wprowadzenie formuły tzw. podstolików medialnych. Dzięki niej będzie możliwość prowadzenie pogłębionych dyskusji, inicjowania badań czy rekomendacji w wybranych obszarach.

Tematy, które będą poruszone oraz prowadzący spotkania:

  • Komunikowanie polityczne: zagrożenia dla systemu demokratycznego (prowadzący: dr hab. Jacek Wojsław)
  • Dziennikarstwo zaangażowane – etyka, emocje, sprawczość (prowadząca: dr Dominika Rafalska)
  • Jak inkluzywne są media społecznościowe? (prowadzący: dr Michalina Ahmad, dr Grzegorz Kapuściński)
  • Media a zrównoważony rozwój – doświadczenia, wyzwania i kompetencje przyszłości (prowadząca: dr Beata Czechowska Derkacz)
  • Jak rozmawiać inkluzywnie o historii, kulturze i sztuce (prowadzący: dr hab. Konrad Knoch)
  • Bitwa o inkluzywność. Co dalej z mediami publicznym? (prowadząca: dr Monika Białek)
  • Edukacja medialna jako narzędzie przeciwdziałania wykluczeniu (prowadząca: dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin, prof. UPJPII)

Dwudniowa konferencja rozpocznie się 16 października od sesji plenarnej. Wręczone zostaną także nagrody w ogólnopolskim konkursie Medi@stery na najlepszą pracę magisterską z wiedzy o mediach, a jubileusz 35 lat pracy twórczej świętować będzie prof. Zbigniew Treppa. Pierwszego dnia odbędzie się również otwarta debata: „Bitwa o inkluzywność. Co dalej z mediami publicznymi?” z udziałem przedstawicieli z ośrodków naukowych i ekspertów rynku medialnego. Po niej zaplanowano pokaz filmu „The grave” (Mogiła) w reżyserii Allie Wharf.

Nazajutrz obrady będą się toczyć wokół czterech podstolików medialnych:

  • Jak rozmawiać inkluzywnie o historii, kulturze i sztuce?,
  • Media a zrównoważony rozwój – wyzwania i kompetencje przyszłości,
  • Komunikowanie polityczne: zagrożenia dla systemu demokratycznego,
  • Edukacja medialna jako narzędzie przeciwdziałania wykluczeniu.

Drugiego dnia konferencji odbędzie się także Seminarium Forum Młodych Medioznawców i Komunikologów Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaPrzygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama
Reklama