Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama Przygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama

Orlen testuje cysterny zasilane LNG. Będą jeździć też po pomorskich drogach

Orlen powiększył swoją flotę o pięć ciągników siodłowych zasilanych LNG. Autocysterny, które dostarczając paliwo na stacje płockiego koncernu, będą testowane na drogach od Gdańska po Szczecin. Ich największa zaletą jest niższa o 20 procent emisja CO2.
Orlen testuje cysterny zasilane LNG. Będą jeździć też po pomorskich drogach
Orlen powiększył swoją flotę o pięć ciągników siodłowych zasilanych LNG. Nowe autocysterny będą dostarczać paliwo na stacje koncernu m.in. po pomorskich drogac

Autor: Orlen

Orlen testuje ciągniki siodłowe LNG 

To pierwsze tego typu pojazdy, które zakupił Orlen Transport. Pięć ciągników siodłowych Volvo FM jest zasilanych ciekłym gazem, czyli LNG, a ich silniki generują blisko 430 koni mechanicznych. Atutem nowych cystern jest niska emisyjność, co jest niezwykle istotne przy dystansach, które mają do pokonania każdego dnia. Trzy takie pojazdy realizują dostawy w okolicach Gdańska, dwa w rejonie Szczecina.

- Doposażenie naszej floty w ciągniki siodłowe, napędzane LNG wpisuje się w obecny kierunek i cele, jakie stawia sobie Polska i Unia Europejska w zakresie ochrony klimatu - mówi Arkadiusz Żuławnik, Dyrektor Biura Orlen Transport. W naszej ocenie to jedno z najlepszych rozwiązań, jakie możemy obecnie wdrożyć. Planujemy również testy ciągników siodłowych zasilanych wodorem. Ponieważ dążymy do osiągnięcia zeroemisyjności transportu, finalnie postawimy na rozwiązanie, które najlepiej się sprawdzi i spełni nasze oczekiwania.

CZYTAJ TEŻ: Orlen uruchomił pierwszy hub ładowania aut elektrycznych. Kolejne powstaną w całym kraju
(fot. Orlen)

To na razie testy

Tak naprawdę mówimy o testach. Orlen będzie przez pięć lat sprawdzać, czy rozbudowanie floty o kolejne pojazdy zasilane LNG ma sens. Wówczas okaże się, jakie naprawdę są możliwości i zalety tych modeli. Jednocześnie zbiegnie się to w czasie z końcem budowy stacji tankowania LNG w Płocku.

- Koszt przejechania każdego kilometra jest porównywalny z ciężarówkami zasilanymi olejem napędowym, ale kultura pracy silnika jest o wiele wyższa, niż w typowym dieslu - zauważa Kamil Krzyżanowski, kierowca Orlen Transport, jeżdżący ciężarówkami testowanymi w regionie gdańskim. - Ciągnik siodłowy z napędem LNG jest znacznie cichszy, a przez to mniej uciążliwy dla ludzi i środowiska. O wiele niższy jest również poziom wibracji silnika, co ma dobry wpływ na komfort pracy kierowcy i otoczenie.

Orlen Transport jest największym przewoźnikiem paliw i LPG w Polsce oraz jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Specjalizuje się w przewozach paliw płynnych, gazu, wodoru oraz materiałów niebezpiecznych. Orlen Transport zatrudnia ponad 900 kierowców i dysponuje flotą 375 ciągników siodłowych z cysternami.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaPrzygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama
Reklama