W związku z modernizacją linii kolejowej 202 w ramach której przebudowane zostaną m.in. wiadukty kolejowe, już za kilka dni, zaraz po weekendzie majowym (w nocy z 5 na 6 maja) nastąpi całkowite zamknięcie i wyłączenie ruchu kołowego i pieszego pod wiaduktem znajdującym się nad ul. Szczecińską/Tuwima. Możliwy będzie jednak dojazd i dojście do przyległych posesji.
Wykonawca przebudowy Torpol S.A. informuje, iż dwukierunkowa komunikacja piesza między wschodnią i zachodnią częścią miasta zapewniona będzie przez stację kolejową od strony ul. Marii Konopnickiej w kierunku ul. Towarowej oraz wyznaczonym przejściem w południowej części nowego dworca autobusowego w kierunku ul. Marii Konopnickiej. Szczegóły objazdów tutaj.
Objazd w obu kierunkach dla ruchu kłowego wytyczono ulicami: Jana III Sobieskiego, al. 3 Maja (wiadukt drogowy nad torami PKP) i Hugona Kołłątaja.
Ponadto przeprogramowana zostanie sygnalizacja świetlna, uwzględniająca zwiększone potoki pojazdów w ciągu trasy objazdu.
Ruch pomiędzy ulicami Szczecińską i Sobieskiego możliwy będzie po dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Przy ulicy Sobieskiego zlikwidowany zostanie buspas na prawym skrajnym pasie ruchu, korzystać z niego będą mogły wszystkie pojazdy. Przy ulicy Szczecińskiej skręt w ulicę Sobieskiego zostanie umożliwiony poprzez wyznaczenie dodatkowego pasa ruchu.
Ponadto celem poprawy warunków dojazdu do ulic Banacha, Zygmunta Augusta i Piłsudskiego z pominięciem ulicy Sobieskiego, wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy na całej długości ulic Chodkiewicza i Żółkiewskiego. Możliwy będzie także objazd ulicami: Artura Grottgera, Koszalińską (wiaduktem w ciągu ul. Witkacego nad torami PKP) i ulicą Przemysłową.
Ważne zmiany dotyczą także pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej. Od poniedziałku, 6 maja, trasy linii zostaną poprowadzone alternatywnymi trasami przez ul. Sobieskiego i 3 Maja oraz przez ulice Koszalińską i Witkacego. Szczegóły tutaj.
Szczegółowe rozwiązania na grafikach opracowanych przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku
„Ten artykuł został wsparty przez program grantowy „Media lokalne na rzecz demokracji” Journalismfund Europe”
Napisz komentarz
Komentarze