Port Gdańsk otrzymał nagrodę ESPO 2021. To wyróżnienie przyznawane przez European Sea Ports Organisation najlepszym projektom realizowanym przez porty morskie, które przyczyniają się do integracji lokalnej społeczności. Gdański port został nagrodzony za działania na rzecz mieszkańców dzielnic Stogi i Nowy Port, oraz za pomoc podczas pandemii koronawirusa.
Semco ETP Renewables, duńska firma zajmująca się m.in. projektowaniem i instalacją podstacji morskich wykorzystywanych w energetyce wiatrowej na morzu, otwiera nowoczesne centrum w Bałtyckim Porcie Nowych Technologii w Gdyni. Pracę znajdzie tam ponad 40 osób. Nowy oddział spółki w Polsce kosztować ma ponad 8 mln zł.
Zakłady Przemysłu Cukierniczego Bałtyk kończą produkcję słodyczy w Gdańsku. Decyzją zarządu spółki, fabryka czekolady zostanie przeniesiona do Włocławka. Przeprowadzka potrwa około 2 lat. – Co nie oznacza, że Bałtyk znika z Gdańska – powiedziała w rozmowie z portalem Zawsze Pomorze Iwona Naumczyk z biura zarządu ZPC Bałtyk.
Cukrownia Malbork to fabryka, której nie sposób przegapić, znajduje się bowiem w samym centrum miasta. Zaś nawet, jeśli ktoś w tę stronę nie spojrzy, w czasie tzw. kampanii cukrowniczej wyczuje charakterystyczną, słodkawą i lekko mdlącą woń przetwarzanych buraków. Malborczycy w większości do tego zapachu przywykli, tym bardziej, że cukrownia pozostaje dużym w skali miasta pracodawcą, w dodatku stale inwestującym w rozbudowę.
69 kierunków, do 18 państw, na 59 lotnisk, realizowanych przez 9 przewoźników, to nowa zimowa siatka połączeń lotniczych z Gdańska, dostępna od 31 października 2021 r. Zniknęły głównie wakacyjne kierunki takie jak Santorini, Korfu, Mykonos, Kreta, czy Zadar i Split, pojawiły się natomiast zupełnie nowe loty do Walencji i Narwiku.
Kolejny innowacyjny projekt gdyńskiej stoczni Crist oraz biura projektowego StoGda. Tym razem powstaje wielozadaniowa jednostka MPP (multi purpose pontoon), która zostanie wykorzystana przy budowie tunelu Fehmarnbelt łączącego Niemcy z Danią. Ta podwodna przeprawa to najdłuższa na świecie tego typu konstrukcja.
Rumia Invest Park będzie większy. Dzięki prawie 3,4 mln zł unijnego dofinansowania powstaną nowe tereny dla działalności logistycznej i magazynowej. To już drugi etap tej inwestycji w pobliżu gdyńskiego portu.
Droga Czerwona w Gdyni to jedna z kluczowych inwestycji dla rozwoju gdyńskiego portu. Od lat projekt ten jest obiecywany przez parlamentarzystów wszystkich opcji politycznych, jednak nie dochodzi do skutku już tak długo, że sprawie przyjrzeli się bukmacherzy. Zdaniem analityków z Betfan, budowa Drogi Czerwonej rozpocznie się przed końcem 2026 r.
Morskie farmy wiatrowe w polskiej strefie Morza Bałtyckiego coraz bliżej. Aby jeszcze przyspieszyć proces ich projektowania, w oparciu o edukację i inicjatywy badawczo-rozwojowe, Uniwersytet Gdański oraz Baltic Trade & Invest (spółka zależna RWE Renewables) podpisali porozumienie. Obejmuje ono współpracę badawczo-rozwojową w zakresie optymalnego wykorzystania obszarów morskich, w tym akwakultury i morskiej energetyki wiatrowej.
Spółka C.Hartwig Gdynia sprzedana. Jednego z wiodących spedytorów w Polsce kupiła firma logistyczna Rhenus Beteiligungen International, wchodząca w skład Grupy Rhenus. Mimo zmiany właścicielskiej, gdyńska spółka będzie działała pod dotychczasową nazwą.
Wielka, zielona transformacja, u której progu stoimy odciśnie głębokie piętno na wszystkich dziedzinach naszego życia społeczno gospodarczego. Nie sposób dziś nawet przewidzieć większości jej skutków. Nie miejmy jednak złudzeń – zmiana ta nas dosięgnie, nie uciekniemy od niej i w naszym interesie jest jak najszybsze przyjęcie tego do wiadomości. Tylko od nas zależy, czy potraktujemy ją jako kolosalną barierę rozwoju, czy jako mieszankę kolosalnych szans i wyzwań. Na czym będzie polegało zielone tsunami, które przetoczy się przez całą europejską gospodarkę? Co będzie ono oznaczało dla polskich firm? Jak odnaleźć swoje w miejsce w nowej rzeczywistości?
ORP Orzeł w PGZ Stoczni Wojennej. Jak informuje stocznia, jednostka wchodząca w skład Dywizjonu Okrętów Podwodnych 3. Flotylli Okrętów w Gdyni przejdzie naprawy bieżące. To jedyny okręt polskiej Marynarki Wojennej – pozostała teraz bez okrętów podwodnych w gotowości bojowej.