Drogę na długości 17,2 km między Stegną a Krynicą Morską (do miejsca, gdzie kończy się droga wyremontowana jeszcze w roku 2021) zmodernizuje firma Budimex. Odpowiednie dokumenty podpisali przedstawiciele wykonawcy oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich.
– Droga została zniszczona w czasie budowy przekopu przez mierzeję. Ciężki sprzęt, ciężarówki z dostawami materiałów budowlanych praktycznie rozjeździły trasę. Samorządowcy wielokrotnie zgłaszali nam potrzebę naprawy traktu – podkreślał Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Istotnie, samorządy lokalne zwracały się już od wielu lat z wnioskami o gruntowny remont drogi wojewódzkiej 501, która jeszcze przed rozpoczęciem budowy kanału żeglugowego przez mierzeję znajdowała się w złym stanie. Doraźne naprawy uszkodzeń nawierzchni przynosiły krótkotrwałą poprawę. Niestety z każdym rokiem intensywność ruchu samochodowego na tej trasie stale wzrastała, jedynie w czasie pandemii koronawirusa wyraźnie zmniejszyła się ilość pojazdów. Teraz powraca to do poprzedniego stanu, a przecież w tzw. międzyczasie trwała budowa przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Przy realizacji tej inwestycji ciężkie pojazdy bardzo wyeksploatowały trasę 501.

Przedstawiciele Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz firmy Budimex podpisują umowę na remont drogi nr 501
Na domiar złego sieć komunikacyjna w tym regionie jest oparta w pierwszym rzędzie właśnie na drodze 501. To jedyna arteria komunikacyjna prowadząca wzdłuż Mierzei Wiślanej, w Sztutowie, Stegnie i Mikoszewie droga łączy się z szosami prowadzącymi na południe. Wójt Sztutowa Robert Zieliński zapowiada, że samorządy wspólnie z wykonawcą będą się starały zminimalizować uciążliwości spowodowane remontem, zwłaszcza w sezonie letnim, kiedy na Mierzeję przybywa mnóstwo zmotoryzowanych turystów. Gdzie tylko będzie to możliwe, powstaną objazdy. Latem, w czasie tzw. długich weekendów intensywność prac będzie ograniczana.
Droga została zniszczona w czasie budowy przekopu przez mierzeję. Ciężki sprzęt, ciężarówki z dostawami materiałów budowlanych praktycznie rozjeździły trasę. Samorządowcy wielokrotnie zgłaszali nam potrzebę naprawy traktu
Na odcinku 17,2 km prace będą prowadzone w czterech etapach. Zakończenie planowane jest za dwa lata. Wzmocniona zostanie konstrukcja nawierzchni jezdni, zaś łuki zostaną wyprofilowane. Przebudowane zostaną skrzyżowania oraz zjazdy i zatoki autobusowe. Zmodernizowane będzie odwodnienie drogi oraz jej oświetlenie. W granicach miejscowości wybudowane zostaną chodniki, w niektórych miejscach zainstalowane będą bariery ochronne. Aby zrekompensować konieczną wycinkę drzew zagrażających bezpieczeństwu ruchu zasadzone zostaną nowe drzewa oraz zagospodarowana będzie zieleń w granicach pasa drogowego.
Koszt prac jest szacowany na 94 mln złotych. Około 30 mln wyłoży województwo pomorskie, pozostałe fundusze pochodzić będą z funduszu Polski Ład.
Wesprzyj nas,
aby mieć wybór, alternatywę i dostęp do obiektywnej, wiarygodnej i rzetelnej informacji.
BEZ PROPAGANDY
Komentarze