Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza
Reklama

Starostwo sztumskie już wkrótce znacznie wygodniejsze dla interesantów

Interesanci Starostwa Powiatowego w Sztumie, załatwiający sprawy w Wydziale Komunikacji, już w marcu przyszłego roku powinni być obsługiwani w znacznie lepszych niż obecnie warunkach. Wspomniany wydział zostanie przeniesiony z najwyższej kondygnacji budynku starostwa na parter. Rozpoczęła się adaptacja pomieszczeń.
Umowa na przebudowę części Starostwa Powiatowego w Sztumie podpisana (Fot. Starostwo Powiatowe Sztum)

Zapewne nie ma w naszym kraju starostwa powiatowego, w którym najbardziej obleganym przez interesantów wydziałem nie byłby Wydział Komunikacji. Wydawanie praw jazdy i dowodów rejestracyjnych, wiele innych formalności związanych z pojazdami – tu najczęściej przychodzą interesanci. W Starostwie Powiatowym w Sztumie muszą udawać się na poddasze budynku, niedostępne całkowicie dla niepełnosprawnych (do nich urzędnicy schodzą na parter). Warunki są bardzo złe – zarówno dla interesantów, jak i urzędników. Już w marcu 2022 roku sytuacja ma się jednak diametralnie zmienić.

Na parterze budynku znajduje się kilka obszernych pomieszczeń, gdzie jeszcze kilka miesięcy temu filię prowadził Bank Spółdzielczy w Sztumie. Zrezygnował i lokal opuścił. Zapadła decyzja o przeniesieniu na parter Wydziału Komunikacji, co umożliwi znacznie wygodniejszą i sprawniejszą obsługę interesantów.

Ogłoszony przetarg wygrała firma Usługi Budowlane Sławomir Kowalski z Kwidzyna. Przedstawiciele przedsiębiorstwa i samorządu powiatu sztumskiego podpisali stosowne dokumenty – wykonawca ma trzy miesiące na zrealizowanie zadania.

Nowy Wydział Komunikacji w starostwie sztumskim. Co się zmieni?

Przeprowadzone zostaną prace przy:

  • rozbiórce zbędnego wyposażenia,
  • montażu platformy dla niepełnosprawnych,
  • uporządkowaniu i ponownym wyposażeniu wnętrza, łącznie z niezbędnymi instalacjami.

Wykorzystanych zostanie sporo mebli pozostawionych przez bank – znajdują się w bardzo dobrym stanie i marnotrawstwem byłoby je wyrzucać.

Koszt wszystkich prac szacowany jest na 355 tysięcy złotych. Skoro wykonawca ma się wywiązać z umowy w czasie 90 dni, pierwsi interesanci powinni pojawić się w nowej siedzibie Wydziału Komunikacji w marcu przyszłego roku.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama