Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

35-latka z Redy oszukana metodą „na pracownika banku"

Policjanci nieustannie ostrzegają o metodach działań oszustów oraz przekazują informację na co zwracać uwagę, aby zapobiec utracie swoich oszczędności. Mimo to, przestępcom wciąż udaje się wykorzystać nieumiejętność wyczucia zagrożenia swoich ofiar. 35-letnia mieszkanka powiatu wejherowskiego odebrała telefon od oszusta podszywającego się pod pracownika banku, który pod pretekstem współpracy z policją i prokuraturą namówił ją do wypłaty pieniędzy, a następnie wpłaty środków przy pomocy kodów blik na nieznane konta. Kobieta została oszukana na kwotę 50 tys. zł.
35-latka z Redy oszukana metodą „na pracownika banku"

Autor: Pixabay.com | Zdjęcie ilustracyjne

Reda: Oszukana "na pracownika banku". Straciła oszczędności

Do Komisariatu Policji w Redzie zgłosiła się 35-latka, która została oszukana metodą na „pracownika banku". Kobieta odebrała telefon i została poinformowana przez osobę przedstawiającą się za pracownika banku, że jej pieniądze są zagrożone. Rozmowa toczyła się w ten sposób: oszust przekonał kobietę, że powinna wypłacić pieniądze z konta, a do rozmowy miał włączać się też funkcjonariusz policji.

ZOBACZ TEŻ: Tak działają oszuści! Grabią seniorów z oszczędności bez żadnych skrupułów

- Kobieta została przekonana, że jej pieniądze na koncie bankowym nie są bezpieczne i że koniecznie musi je wypłacić - mówi asp. sztab. Anetta Potrykus, rzeczniczka prasowa Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie. - Miało to uchronić jej oszczędności przed hakerami. 35-latka pojechała do Gdyni i tam z bankomatu wypłaciła środki. Oszuści jednak nie odpuszczali. Wmówili pokrzywdzonej, że teraz musi je wpłacić przy pomocy kodów blik w bankomacie, co też ostatecznie uczyniła. Kiedy zorientowała się że utraciła wszystkie swoje pieniądze, i że została oszukana, zgłosiła sprawę policjantom.

Mundurowi apelują, by uważać na przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banku. Jeżeli dzwoni do nas osoba, która twierdzi, że pracuje w banku i przekonuje, że konto jest zagrożone przez ataki hackerskie, albo ktoś próbował zalogować się, zlecił przelew lub próbował wziąć pożyczkę oraz przekonuje, że bierzemy udział w tajnej akcji - bądźmy ostrożni. To może być próba oszustwa. Najlepiej zakończyć rozmowę z oszustem i zadzwonić na znany numer swojego banku.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama