Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Droga krajowa nr 22 między Gnojewem [nl] a Knybawą zostanie przebudowana

Prawie dwa lata potrwać ma przebudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku pomiędzy Gnojewem a Knybawą. Starsi mieszkańcy regionu z pewnością pamiętają tę szosę jeszcze o betonowej nawierzchni, ułożonej w czasach III Rzeszy. Betonowe płyty nadal tam są, zostały jedynie pokryte warstwą asfaltu. W ramach przebudowy zostaną usunięte, powstanie nowa droga, na pewnych odcinkach zorganizowana w myśl zasady 2 plus 1, czyli dla jednego z kierunków ruchu powstaną dwa pasy, co umożliwi wyprzedzanie wolniejszych samochodów. Co istotne – geometrię zmieni bardzo niebezpieczne skrzyżowanie z drogami lokalnymi do Kończewic i Mątów. Ma również powstać ścieżka pieszo-rowerowa.
Niebezpieczne skrzyżowanie dróg w pobliżu Kończewic zostanie przebudowane (Fot. GDDKiA Gdańsk)

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił już przetarg na wykonanie przebudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku pomiędzy Gnojewem a Knybawą. Po jego rozstrzygnięciu wykonawca będzie miał 19 miesięcy na realizację zadania (z wyłączeniem okresów zimowych), czyli po zmodernizowanej szosie pojedziemy w roku 2024.

Odcinek DK 22 od Gnojewa do Knybawy liczy prawie 6 km. Przebiega głównie bardzo długą prostą, gdzie droga oparta jest o betonową nawierzchnię pochodzącą jeszcze z I połowy poprzedniego stulecia. Kilkanaście lat temu betonowe płyty pokryto masą bitumiczną. Teraz wszystko zostanie rozebrane i powstanie całkiem nowa droga. Na dwóch odcinkach trasa będzie mieć układ 2 plus 1, z dwoma pasami w jednym z kierunków jazdy.

Na bardzo uczęszczanym i niebezpiecznym (duża liczba wypadków oraz kolizji) skrzyżowaniu DK 22 z drogami lokalnymi do Kończewic i Mątów zainstalowana zostanie sygnalizacja świetlna. Aby uniknąć niepotrzebnego łączenia ruchu lokalnego z tranzytowym, powstaną drogi serwisowe. Do tego ścieżka pieszo-rowerowa na całej długości remontowanego odcinka. Projekt obejmuje ponadto przebudowę przepustów, odwodnienia, oświetlenia drogowego oraz budowę kanału technologicznego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama