Zakres zadania obejmuje budowę wielofunkcyjnego dworca autobusowego po zachodniej stronie torów kolejowych wraz z zapleczem socjalnym oraz miejscem obsługi podróżnych udostępnionym dla przewoźników międzynarodowych i regionalnych, oraz dojazdem dla aut i rowerów.
Budowa węzła komunikacyjnego w Słupsku. W przyszłości tunel pod torami
Na terenie dworca autobusowego przewidziano budowę budynku wielofunkcyjnego, wykorzystując do tego celu oryginalne elementy dawnej ekspozytury kolejowej, z zachowaniem dawnej elewacji budynku od strony dworca PKP. W planach są plac manewrowo-postojowy dla autobusów, przystanki z peronami dla pasażerów oraz dwa parkingi dla samochodów osobowych. Docelowo dworzec autobusowy zostanie połączony z dworcem PKP przy ul. Kołłątaja poprzez tunel dla pieszych pod torami kolejowymi. Zostanie on wybudowany przez PKP PLK, natomiast inwestycja miejska będzie dowiązywać się do części kolejowej, tworząc funkcjonalną całość.
Na części terenu dworca autobusowego, przyległej do placu manewrowego, znajdzie się parking dla samochodów osobowych. Parking obejmuje 52 standardowe miejsca postojowe oraz 16 powiększonych miejsc specjalnych, w tym dla osób z niepełnosprawnościami, taxi, a także miejsca postoju krótkotrwałego typu „kiss&ride”. Kolejny parking powstaje w pobliżu budynku Państwowej Straży Pożarnej.
Rafał Jeka / Wydział zarządzania funduszami Urzędu Miejskiego w Słupsku
Przy dworcu zaplanowano parking rowerowy „bike&ride” na 56 miejsc z samoobsługową stacją naprawy rowerów i elektrycznym kompresorem rowerowym.
Budowa węzła komunikacyjnego w Słupsku. Będzie modernizacja systemu informacji pasażerskiej
W pierwszym etapie dojazd do dworca autobusowego będzie możliwy jedynie od strony istniejącej ul. Towarowej. W kolejnych przewidziano budowę nowego odcinka ulicy, określonego roboczą nazwą Nowa Towarowa, o długości ok. 322 m, który pozwoli na objazd wokół terenu Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej Państwowej Straży Pożarnej nr 2.
– Po relokowaniu przez PKP torów odstawczych, w kolejnym etapie inwestycji możliwe będą przedłużenie początkowego odcinka ul. Nowej Towarowej w kierunku alei 3 Maja oraz połączenie z rondem im. ks. bpa Ignacego Jeża. W pierwszym etapie wykonany zostanie zaślepiony wylot jezdni z placu dworcowego we wspomnianych kierunkach – dodaje Rafał Jeka.
Powstaniu węzła towarzyszyć będzie modernizacja i rozbudowa istniejącego systemu informacji pasażerskiej, polegająca na montażu 32 nowych tablic, w tym 16 w lokalizacjach, w których dotychczas ich nie było, oraz na wymianie na nowe 16 istniejących tablic. Tablice odzyskane w ramach modernizacji systemu informacyjnego zostaną zamontowane w nowych lokalizacjach.
Budowa powinna zakończyć się do połowy 2023 r. Koszt inwestycji to niespełna 29 mln zł i jest on współfinansowany ze środków unijnych.
Napisz komentarz
Komentarze