Rozbiórka związana z modernizacją linii kolejowej 201
Decyzja o rozebraniu zabytkowej przeprawy została podjęta w związku z modernizacją linii 201. Rozebrana zostanie nie tylko sama konstrukcja mostu, ale i jego przyczółki. W miejscu zabytkowej przeprawy powstanie nowy most „z niezależnymi konstrukcjami nośnymi pod każdym torem przy wzmocnieniu podpór pośrednich”.
Zabytkowa przeprawa ma być wyeksponowana pomiędzy stacją w Żukowie a nowym mostem.
Zabytkowy ustrój niosący mostu zostanie zdemontowany i przesunięty na nowe współczesne podpory, wykonane w najbliższym sąsiedztwie mostu i ustawiony w wysokości odpowiadającej obecnej wysokości mostu - czytamy w dokumentacji przetargowej
PRZECZYTAJ TEŻ: Port Gdynia, linia 201 i obwodnice Trójmiasta. Posłowie sprawdzą postępy inwestycji
Gdzie nie przejedziesz? Sprawdź!
Planowane prace wymagają całkowitego zamknięcia ruchu kołowego na:
- ul. Parkowej w Żukowie
- oraz w rejonie mostu kolejowego.
Piesi będą mogli korzystać z tego połączenia, z wyłączeniem najbliższego wtorku i środy 5- 6 sierpnia, kiedy ze względu na rozbiórkę istniejącego mostu, ulica będzie całkowicie zamknięta, w tym także dla pieszych.
W kolejnych dniach, jak podają urzędnicy, zamykane będą ulice m.in. w:
- Borkowie ul. Kartuska, Nowowiejska, Kolejowa, Elżbietańska),
- Pępowie (ul. Romskiego, Remusa, Gdańska, Leśna),
- Baninie (ul. Kolejowa)
- Rębiechowie (ul. Gdańska, Barnewicka)
- Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności oraz korzystanie z alternatywnych tras w dniach prowadzenia prac - apeluje Urząd Gminy w Żukowie.
Przeznaczony do rozbiórki żelazny most kolejowy nad Słupiną w Żukowie powstał w latach 1929-1930 na linii kolejowej 201. To żelazny most o konstrukcji kratowej. Składa się z trzech 30-metrowych kratownicowych przęseł posadowionych na dwóch kilkunastometrowych filarach. Podczas II wojny światowej zostało zniszczone jedno przęsło, które zostało odbudowane.
























Napisz komentarz
Komentarze