GDDKiA ogłasza przetarg na budowę obwodnicy Sztumu
Nowa trasa o długości blisko 10 kilometrów powstanie w ciągu drogi krajowej nr 55 i będzie kolejną inwestycją w województwie pomorskim z rządowego Programu budowy 100 obwodnic. W październiku tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek do wojewody o pozwolenie na realizację tej inwestycji. Decyzja powinna zostać wydana w marcu.
– Przetarg, którego szczegóły za kilka dni pojawią się na naszej platformie zakupowej, dotyczy budowy nowej drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), która będzie miała jedną jezdnię, po jednym pasie w obu kierunkach. Nawierzchnia zostanie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku 11,5 t na oś – mówi Mateusz Brożyna z gdańskiego oddziału GDDKiA.
Obwodnica Sztumu. Przebieg i zakres inwestycji
Obwodnica rozpoczynać się będzie na północy Sztumu, w okolicach Parku Technologicznego. Zakończy się włączeniem do DK55 za Sztumską Wsią. W ramach inwestycji powstaną:
- sześć skrzyżowań wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
- jedno przejście podziemne,
- obiekt mostowy,
- cztery przejścia dla dużych i średnich zwierząt,
- dziewięć przejść dla małych zwierząt.
– Ponadto nowy odcinek DK55 będzie wyposażony w elementy ochrony środowiska, w tym przepusty ekologiczne oraz zbiorniki retencyjne i infiltracyjne – dodaje rzecznik gdańskiej GDDKiA.

Korzyści z budowy obwodnicy Sztumu
Obwodnica Sztumu pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy za miasto.
- Poprawi ponadto bezpieczeństwo mieszkańców,
- odciąży dotychczasowy układ komunikacyjny
- oraz zwiększy przepustowość ulic w Sztumie.
W sezonie nową jakoś podróżowania tym odcinkiem DK55 odczują również turyści.
Harmonogram budowy obwodnicy Sztumu
– Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 22 miesiące na realizację prac (z wyłączeniem okresu zimowego, od 16 grudnia do 15 marca). Umowę planujemy podpisać w II kwartale 2026 roku, tak by budowa mogła zakończyć się w IV kwartale 2028 roku – informuje GDDKiA.
























Napisz komentarz
Komentarze