Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza
Reklama

Boisko na Witominie z nową grafiką. Projekt wzbudza mieszane uczucia

Boisko do gry w koszykówkę, a na nim… designerska grafika. Jej autorem jest stowarzyszenie Traffic Design. Jak tłumaczy, projekt konsultowany był m.in. z Trójmiejską Ligą Koszykówki, tak aby wykonane na boisku litery nie dezorientowały graczy. Jednak projekt oraz jego funkcjonalność i tak wzbudzają mieszane uczucia.
boisko Gdynia Witomino, Traffic Design, nowa nawierzchnia
(fot. Kuba Goździewicz | Facebook | Traffic Desingn)

Stowarzyszenie Traffic Design w czwartek, 25 sierpnia poinformowało na swojej stronie internetowej o zrealizowaniu kolejnego projektu – pierwszego odnowienia boiska do gry w koszykówkę. Obiekt znajduje się w gdyńskiej dzielnicy Witomino przy ul. Wielkokackiej. Jest to jeden z pierwszych tego typu obiektów w mieście z nawierzchnią poliuretanową. Autorem projektu graficznego jest Jacek Wielebski.

– Udało się – oto pierwsze boisko projektu Traffic Design. Kompozycja na płycie wydaje się na pozór abstrakcyjna, ale wprawne oko dostrzeże tu typografię układającą się w napis Witomino – czytamy na stronie stowarzyszenia.

PRZECZYTAJ TEŻ: Na kortach tenisowych w Gdyni wyrośnie czteropiętrowy hotel? Bomba z opóźnionym zapłonem

Modernizacja boiska (420 m2) oraz małej architektury znajdującej się przy nim – ławek czy murku oporowego – to oddolna inicjatywa, która została wykonana przy wsparciu Gdyńskiego Centrum Sportu, marki Lay’s, a także dzięki zorganizowanej przez Traffic Design zbiórce pieniędzy na portalu crowdfundingowym Wspieram.to. Firma pozyskała na ten cel nieco ponad 100 tysięcy złotych.

– Działanie na powierzchni poliuretanowej generowało sporo ograniczeń technicznych i finansowych, których rezultatem są m.in. kolorystyka boiska oraz ostre kształty liter. Ich proste, kanciaste bryły nawiązują również do blokowej architektury dzielnicy – tłumaczy Traffic Design.

Boisko w Gdyni Witominie z nową grafiką.  Zdania są podzielone

Stowarzyszenie informację o realizacji projektu udostępniło także na swoim facebookowym profilu. Z komentarzy pod postem wynika, że projekt wzbudza w zainteresowanych mieszane uczucia.

W sekcji komentarzy pojawiają się oceny pozytywne, jak i te poddające w wątpliwość funkcjonalność wykonanej realizacji.

– Koszmarne!! I kompletnie nieprzemyślane. Jak większość w Pl. Ten żółty kolor jest tak żrący w oczy, że nie da się spokojnie korzystać. A jak jest pełnią słońca w lecie, efekt jest spotęgowany ??Przed pomalowaniem często korzystałam. Po pomalowaniu unikam tego miejsca – pisze jeden z Internautów.

PRZECZYTAJ TEŻ: Studenci Uniwersytetu Morskiego będą mieli nowe centrum sportu

– Idźcie tam zagrać partyjkę, a potem mówcie, że "jesteście dumni". Boisko totalnie zrujnowane. Jaskrawe kolory, które aż kłują w oczy, przez co granie tam w mocnym słońcu nie należy do najprzyjemniejszych. Druga sprawa, Wasze napisy wchodzą na linie boiska, przez co mogą powodować dezorientację w odległości zarówno od środka boiska jak i od samego kosza. Tak jak większość Waszych projektów mi się podoba, tak tutaj jest to przerost formy nad...funkcjonalnością. Boisko ma przede wszystkim być wygodne go grania, a dopiero potem być "dizajnerskie". Tutaj te proporcje są poważnie zachwiane – dodaje kolejny Internauta.

Boisko w Gdyni Witominie zbyt jaskrawe? Traffic Design odpowiada

Poprosiliśmy Traffic Design o komentarz w tej sprawie.

– Przez cały czas trwania projektu grafiki były konsultowane z lokalnym stowarzyszeniem zajmującym się organizacją turniejów koszykarskich. Finalny projekt przedstawialiśmy też Gdyńskiemu Centrum Sportu, Plastykowi Miasta oraz reprezentantowi lokalnej społeczności koszykarskiej, użytkującej to konkretne boisko. Warto nadmienić, że na całym świecie funkcjonuje wiele dużo bardziej kolorowych i odważnych projektów boisk, na których rozgrywane są mecze – uzasadnia Monika Domańska z Traffic Design. – Wiadomo, iż świeżo położony kolor jest najintensywniejszy, natomiast, wraz z czasem, ekspozycją na promienie UV oraz naturalnymi zabrudzeniami, nieco przygaśnie. Celowo umieszczaliśmy grafikę na środku pola, która jest najmniej używane w trakcie gry. Większość aktywności na tym boisku to streetball, grany na jeden kosz, gdzie obecność grafiki jest ograniczona do minimum, a kontrast między kolorami zapewnia czytelność linii.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama