W słupskich pojazdach transportu miejskiego od niedawna montowane są na słupkach skrzynki, tzw. holdery (fot. Urząd w Słupsku)

W Słupsku przygotowują się na „Falę”. Ma ona ułatwić życie pasażerom

W słupskich pojazdach transportu miejskiego od niedawna montowane są na słupkach skrzynki, tzw. holdery. To elementy systemu „Fala”, który w Słupsku, ale także w innych miejscowościach na Pomorzu, ma ułatwić życie pasażerom komunikacji publicznej. Jednak do czasu uruchomienia systemu, a może to zająć jeszcze kilka miesięcy, holdery będą zabezpieczone folią.
Olek
Knitter
9.06.2022 / 14:52

Fala to system pozwalający na przejazdy bez konieczności fizycznego kupowania i posiadania biletów i to w całym województwie pomorskim. Opłaty za przejazdy mają być naliczane na podstawie potwierdzenia obecności w poszczególnych środkach komunikacji. Po wejściu np. do autobusu pasażer przyłoży tylko kartę lub telefon (z aplikacją) do czytanika i system automatycznie rozliczy przejazd. - Oznacza to, że pasażer po zarejestrowaniu się w systemie nie będzie musiał kupować biletów u różnych przewoźników – potwierdzają w słupskim urzędzie. 

System ma uwzględniać ulgi, dobierać najlepszą taryfę i - jeśli jest taka możliwość, łączyć bilety tak, by kosztowały jak najmniej 

System „Fala”  wdrażany będzie w całym województwie pomorskim. Wprowadzająca go spółka InnoBaltica uzyskała na jego realizację dofinansowanie w kwocie 90 mln zł. Ta kwota ma pokryć koszt systemu oraz zakupu 850 urządzeń na przystankach kolejowych, 5300 urządzeń w pojazdach komunikacji miejskiej (autobusach, trolejbusach i tramwajach), a także wydania 300 tys. specjalnych kart oraz zorganizowania ok. 30 punktów obsługi klienta. W kosztach wdrożenia systemu uczestniczą też samorządy.
W systemie znajdą się m.in. konta pasażerów, informacje o cenach biletów, trasach przejazdów autobusów, tramwajów, trolejbusów i pociągów oraz rozkładach jazdy w całym regionie województwa pomorskiego.
Według  harmonogramu projektu pierwszy etap systemu, czyli funkcjonalność aplikacyjna pod nazwą "Podróż mobilna", powinien zostać uruchomiony we wrześniu 2022 r. i wtedy też ma rozpocząć się montaż urządzeń końcowych (kasowników) w pojazdach komunikacji miejskiej i na przystankach kolejowych. Począwszy od sierpnia 2022 roku otwierane będą punkty obsługi klienta w największych miastach Pomorza, gdzie będzie można uzyskać pomoc przy zakładaniu i obsłudze elektronicznych kont pasażerskich. Z kolei funkcjonalność "Podróż z kartą" ma zostać wdrożona na początku 2023 r.  

Wesprzyj nas,

aby mieć wybór, alternatywę i dostęp do obiektywnej, wiarygodnej i rzetelnej informacji.
BEZ PROPAGANDY

Zawsze Pomorze Logo

 

ZAPRENUMERUJ E-WYDANIE

Zaprenumeruj

Komentarze