Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia

„Wojownicy” na rynku w Chojnicach, czyli plenerowa wystawa „Warrior” Tomasza Sobisza

W poniedziałek, 8 maja, na płycie Starego Rynku otwarta zostanie plenerowa wystawa rzeźb znanego polskiego artysty Tomasza Sobisza. O cyklu "Warrior" tego dnia opowie autor prac z Katedry Rzeźby gdańskiej ASP.
„Wojownicy” na rynku w Chojnicach, czyli plenerowa wystawa „Warrior” Tomasza Sobisza

Autor: materiały organizatora

- Artysta zaprezentuje rzeźby z cyklu "Warrior". To artystyczna i rzeźbiarska metafora mówiąca o wojownikach z różnych epok. Warrior to również opowieść o świecie, w którym walka nigdy się nie kończy. Całość cyklu Warrior to podróż po różnych warstwach czasowych, poczynając od czasów hellenistycznych, rzymskich, przez okres średniowiecza obejmująca również czasy współczesne – zachęcają organizatorzy wystawy, a są nimi: Urząd Miejski w Chojnicach, Marlena Pawlak – Konserwator Zabytków Miasta Chojnice oraz Chojnickie Centrum Kultury.

W poniedziałek, 8 maja o godz. 15.00 o swoich pracach opowie ich autor, a więc Tomasz Sobisz. Rzeźby prezentowane będą w Chojnicach do września.

Doktor habilitowany Tomasz Sobisz studiował w ASP w Gdańsku. Obecnie pracuje w Katedrze Rzeźby gdańskiej ASP. W latach 2016-2020 był prodziekanem Wydziału Rzeźby i Intermediów. Realizacje rzeźbiarskie Tomasza Sobisza znajdują się m.in. w Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie, w Bazie F-16 w Poznaniu-Krzesinach, w Bazylice Mariackiej w Gdańsku – „Epitafium Prezydenta Gdańska”, w Basilica Santi XII Apostoli w Rzymie, w Polskiej Akademii Umiejętności w Krakowie, w Watykanie, w Gdyni – pomnik Kuklińskiego, w Muzeum Chrztu Litwy w Wilnie, na Jasnej Górze, w Wiedniu – w Polskim Sanktuarium Narodowym na Kahlenbergu, w Katedrze w Gandawie, w Senacie RP w Warszawie i w wielu innych miejscach w kraju i za granicą.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia
ReklamaPomorskie dla Ciebie - czytaj pomorskie EU
Reklama Kampania 1,5 % Fundacja Uśmiech dziecka