Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia

Zamek w Malborku w listopadzie odwiedziło ponad 43 tys. osób

Przez cały listopad zamek krzyżacki w Malborku można było zwiedzać nie ponosząc opłat za wstęp, niezbędna była tylko opłata za przewodnika lub wypożyczenie audioprzewodnika. Muzeum Zamkowe uczestniczyło bowiem w ogólnopolskiej akcji "Darmowy Listopad w Rezydencjach Królewskich". Malborska warownia taką rezydencją była. Z okazji darmowego wstępu skorzystało ponad 43 tysiące osób, co muzeum uznaje za doskonały wynik. Tak dużego zainteresowania w listopadzie dotąd nie notowano.
Zamek w Malborku w listopadzie odwiedziło ponad 43 tys. osób

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

W ramach akcji „Darmowy Listopad w Rezydencjach Królewskich” do Muzeum Zamkowego przybyło w poprzednim miesiącu dokładnie 43680 osób. W tym czasie przeprowadzono 91 zajęć w formie lekcji oraz warsztatów, w których uczestniczyło 2275 uczniów szkół. 

Prócz tego można było oglądać wszystkie wystawy stałe i czasowe, wziąć udział w bardzo ciekawych oprowadzeniach kuratorskich, poznać nieznane dotąd szczegóły z historii trzech zamków tworzących dziś muzeum - w Malborku, Kwidzynie i Sztumie. Jak ocenia dyrekcja placówki, największą atrakcją była wystawa pt. Zatem Najświętsza Maria Panna musi oglądać swoją sprofanowaną siedzibę/Malbork między polityką a sacrum. 

- Udział w „Darmowym listopadzie” to dla nas bardzo istotna sprawa. Z jednej strony zwracamy uwagę na zapomniany okres w historii naszych zamków, a szczególnie zamku Malbork, który przez 315 lat był rezydencją królewską, a z drugiej pokazujemy, że poza letnim sezonem turystycznym także warto odwiedzić Muzeum - powiedział dr hab. Janusz Trupinda, dyrektor Muzeum Zamkowego. - Od czterech lata właśnie jesienią i zimą organizujemy w Malborku duże międzynarodowe wystawy. Najwyższa w historii listopadowa frekwencja zachęca nas do rozbudowywania jesienno-zimowo-wiosennej oferty.

Muzeum Zamkowe w listopadowej akcji wzięło udział po raz trzeci.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia
ReklamaPomorskie dla Ciebie - czytaj pomorskie EU
Reklama Kampania 1,5 % Fundacja Uśmiech dziecka