Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia

Nowa linia tramwajowa [nl] w Gdańsku. Umowa na Zielony Bulwar podpisana

Podpisano umowę na projekt Zielonego Bulwaru w pasie tzw. Drogi Zielonej w Gdańsku. W przyszłości arteria ułatwi dotarcie w bezpośrednie okolice Parku Reagana i pasa nadmorskiego. Dokumentacja uwzględni również trasę tramwajową na odcinku od al. Hallera do ul. Chłopskiej, przez ul. Obrońców Wybrzeża.
Gdańsk Przymorze
(fot. Karol Makurat | Zawsze Pomorze)

Umowę na opracowanie dokumentacji Zielonego Bulwaru podpisano w czwartek, 18 sierpnia. Projekt, za ponad 3 mln zł, wykona spółka Green Cities Infrastructure. Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Zadanie obejmuje m.in. zaprojektowanie trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej, w pasie drogowym tzw. Zielonej Drogi i ul. Obrońców Wybrzeża.

– Inwestujemy i rozwijamy sieć tramwajową, ponieważ sprawnie działająca komunikacja publiczna jest główną alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają nową linię tramwajową, której efektem będzie zmniejszenie ruchu samochodowego w pasie nadmorskim – mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

Projekt uwzględni także przebudowę układu drogowego. Przetarg dotyczy sporządzenia dokumentacji projektowej dla budowy Bulwaru Zielonego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień wraz z decyzją środowiskową. Dzięki temu, mieszkańcy zyskają w przyszłości nie tylko tramwaj, ale i nową trasę spacerową i rowerową.

  • Zgodnie z założeniami, na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór (od al. Hallera do al. Jana Pawła II) funkcjonować będzie układ dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
  • Dalej na ok. 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór (od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża) przewidziano układ 1x2 (jedna jezdnia, dwa pasy ruchu).

Dokumentacja projektowa na odcinku od. al. Hallera do ul. Obrońców Wybrzeża uwzględni budowę dróg rowerowych i chodników wraz z ich „podłączeniem” do istniejącej infrastruktury. Biuro projektowe zaprojektuje również kanalizację deszczową, oświetlenie i sygnalizację, która w przyszłości zostanie włączona w system TRISTAR. Jednym z elementów projektu będzie także zagospodarowanie zieleni z małą architekturą.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia
ReklamaPomorskie dla Ciebie - czytaj pomorskie EU
Reklama Kampania 1,5 % Fundacja Uśmiech dziecka