Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

„Gra w Dobre Zachowania”. Podsumowano pierwsze efekty ważnego programu

W Gdańsku podsumowano pierwsze dwa lata prowadzonego w szkołach programu profilaktycznego w zakresie ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży „Gra w Dobre Zachowania”.
„Gra w Dobre Zachowania”. Podsumowano pierwsze efekty ważnego programu
W Gdańsku podsumowano pierwsze dwa lata prowadzenia w szkołach programu profilaktycznego w zakresie ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży „Gra w Dobre Zachowania”.

Autor: fot. Karol Makurat | Zawsze Pomorze

Jak podkreślali organizatorzy zorganizowanej w Ergo Arenie konferencji - to podsumowanie, ale absolutnie nie zakończenie tego niezwykle ważnego i potrzebnego projektu, realizowanego w Gdańsku od 2020 roku przez krakowską Fundację Ukryte Skrzydła na licencji amerykańskiego programu „Good Behavior Game”.

Dzięki projektowi tylko w ciągu dwóch pierwszych lat udało się przygotować i wyposażyć w materiały pozwalające wdrożyć w przyjazny sposób dzieci do nauki szkolnej niemal 30 proc. nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (z klas 1-3 szkoły podstawowej), ale także wspomóc umiejętnościami, które chronią przed kryzysami psychicznymi, uzależnieniami behawioralnymi i chemicznymi, uczniów 190 klas.

Konferencję poprowadzili Urszula Kozaczuk i Krzysztof Sarzała, a uczestnicy konferencji mieli okazję wysłuchać wykładów prof. Krzysztofa Ostaszewskiego, który mówił o profilaktyce opartej na dowodach, dr Magdaleny Rowickiej na temat skuteczności "Good Behavior Game" i Krzysztofa Brzózki, który przedstawił powody, dla których warto wdrażać ten program w polskich szkołach.

Również same dzieci, z klasy grającej w "Good Behavior Game" podczas rozmowy ze swoją wychowawczynią opowiedziały, dlaczego lubią „tę grę”.

Podczas konferencji wręczono coachom i nauczycielom specjalne certyfikaty. Odbyły się także dwie dyskusje: Agnieszki Przygody i Iwony Woźniewskiej nt. spodziewanych efektów „Good Behavior Game” w kwestii zapobiegania kryzysom psychicznym dzieci i młodzieży oraz Barbary Skulskiej i Urszuli Kozaczuk – nt. szerokiego zastosowania "Good Behavior Game" i kontynuacji tej strategii w starszych klasach.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama