Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza
Reklama

Mevo 2.0 zdało testy. Na ulicach metropolii są 4000 jednośladów

Na ulicach trójmiejskiej metropolii jest już dostępna cała flota rowerów projektu Mevo 2.0. Operator zdał trwające od trzech miesięcy testy. Cały system działa bez zastrzeżeń. Od 16 listopada system jest płatny (od godz. 14.00). Zapłacimy 29 zł miesięcznie lub 259 zł rocznie.

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

System Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0 już w pełni funkcjonalny dla użytkowników z 16 gmin województwa pomorskiego.

- Cała zakontraktowana w umowie z firmą City Bike Global flota rowerów jest już na ulicach metropolii. Skrupulatnie każdego dnia sprawdzamy, jak sobie radzi Operator z ładowaniem baterii w rowerach ze wspomaganiem elektrycznym oraz relokacją rowerów. Ponieważ wszystko idzie zgodnie z planem i system działa poprawnie i nieprzerwanie, możemy podpisać protokół uruchomienia Mevo 2.0. i rozpocząć jego działanie już w pełni - informuje Dagmara Kleczewska, kierownik projektu.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Pół miliona wypożyczeń, dwa miliony kilometrów. Kończą się testy Mevo 2.0

- Cieszymy się i gratulujemy hiszpańskiemu operatorowi, że dał radę wprowadzić nowy system w ciągu trzech miesięcy - mówi Michał Glaser, prezes zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. - Jesteśmy jednak świadomi, że prawdziwy test skuteczności przejdziemy wiosną, kiedy zainteresowanie rowerami wzrośnie kilkukrotnie.

Mevo 2.0. Cennik - abonamenty i naliczanie minutowe

Uruchomienie systemu pozwoli korzystać z Mevo wszystkim chętnym - zarówno w ofercie abonamentowej:

  • 29,99 złł za miesiąc
  • 259 zł za rok
  • 59zł/ za 48 godzin
  • jak i pay as you go (0,15 zł za minutę jazdy klasykiem i 0,30 zł za minutę jazdy elektrykiem).

Warto nadmienić, że pieniądze z abonamentów będą trafiać do Obszaru Metropolitalnego, a nie operatora.

Obowiązujące limity czasowe (120 minut/dzień na rower klasyczny lub 60 minut/dzień na rower elektryczny) będą dotyczyły użytkowników abonamentu miesięcznego i rocznego. Po wykorzystanym czasie, zaczną obowiązywać opłaty minutowe. W przypadku roweru klasycznego: 0,10 zł, w przypadku roweru ze wspomaganiem elektrycznym: 0,20 zł. Osoby korzystające z opcji pay as you go mogą jeździć bez ograniczeń czasowych.

Do dyspozycji użytkowników będzie także abonament 48h w cenie 59 zł. Umożliwi korzystanie przez 480 minut z roweru klasycznego albo 240 minut z roweru elektrycznego. Po upływie czasu przysługującego w ramach taryfy, zaczną obowiązywać opłaty minutowe: 0,20 zł za jazdę "klasykiem" i 0,40 zł za podróż elektrykiem.

Bez zmian pozostanie możliwość skorzystania z opcji postoju i rezerwacji roweru:

  • Pauza odbywa się w ramach trwającego wypożyczenia. Po jej wybraniu, czas korzystania z jednośladu liczy się tak samo, jak w trakcie jazdy.
  • Rezerwacja może trwać 10 minut. Po ich upływie rower wraca do systemu jako dostępny do wypożyczenia dla innych mieszkańców.

Chcący korzystać z systemu, w wirtualnym portfelu każdorazowo powinien mieć kwotę min. 10 zł. Pozostaje również opłata w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją postoju Mevo oraz dodatkowe opłaty nakładane na użytkowników za nieprzestrzeganie zapisów regulaminu. 

Jak już informowaliśmy wcześniej, przez ostatnie trzy miesiące trwały testy systemu i flota jednośladów była stopniowo zwiększana. Obecnie hiszpański operator, firma City Bike Global, oferuje już użytkownikom z 16 gmin metropolii cztery tysiące rowerów. Na dziesięć dni przed końcem testów użytkownicy Mevo mogli wypełnić ankietę, w której oceniali działanie systemu. Wyniki mają posłużyć do przemyślenia zmian.

Najpopularniejszy system w Europie

- Testy przeprowadzane były w okresie jesiennym. Stało się tak w związku ze zmianą kluczowego podwykonawcy odpowiedzialnego wcześniej zarówno za rowery elektryczne”, jak i system IT. Przez to też poszczególne funkcjonalności były w ostatnim czasie dostępne częściowo. Ale to już za nami – wyjaśnia Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. - Od samego początku testów wsłuchujemy się w głosy użytkowników Mevo i ich zakończenie nie oznacza, że teraz nie będziemy tego brali pod uwagę. Cały czas zbieramy informacje od mieszkańców metropolii, którzy na bieżąco informują nas o kwestiach wymagających poprawy. 20 proc. ankietowanych zwróciło uwagę, że aplikacja jest nieintuicyjna lub ciężko to ocenić. Będziemy się więc przyglądać możliwym ulepszeniom. Podobnie w każdym innym aspekcie działania systemu.

Zdaniem Operatora Mevo 2.0 będzie najlepszym systemem na świecie. Warto tu przypomnieć, że w początkowej fazie testów, w słoneczne jesienne dni, trójmiejski rower Mevo był najczęściej wypożyczanym rowerem spośród wszystkich systemów w Europie.
- Metropolia trójmiejska będzie miała najlepszy system roweru publicznego na świecie. Jesteśmy dumni, że mogliśmy się nim pochwalić ostatnio na targach Smart City Expo w Barcelonie - mówi Mariano Perez Miñano, dyrektor projektu w City Bike Global, odpowiedzialny też za systemy rowerowe w Europie Południowej i w Peru.

Od 1 grudnia do końca lutego flota rowerów będzie zmniejszona o połowę i do dyspozycji mieszkańców będzie 1550 elektrycznych jednośladów i 500 rowerów tradycyjnych. Jednak od marca na ulicach metropolii ponownie pojawi się pełna flota pojazdów, czyli cztery tysiące jednośladów, z czego 75 proc. będą to rowery elektryczne.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama