Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Lotnisko w Gdańsku najlepsze w Polsce! Ranking AirHelp Score 2023

Doskonałe wyniki dla Polski przynosi najnowszy ranking AirHelp Score 2023, dotyczący najlepszych linii lotniczych oraz lotnisk. Polskie Linie Lotnicze LOT zostały w nim sklasyfikowane na trzecim miejscu w świecie. Wyprzedzają je katarskie Qatar Airways oraz niemieckie Eurowings. LOT zajmuje więc drugie miejsce w Europie. To nie koniec dobrych wiadomości. Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku jest najlepszym krajowym lotniskiem, w zestawieniu światowym plasuje się na 28. pozycji.
lotnisko, samoloty, Gdańsk

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

Lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku najlepsze w Polsce!

W gronie lotnisk sklasyfikowanych w 2023 roku w rankingu AirHelp Score znalazło się 5 z naszego kraju.

  • Najwyżej uplasował się Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, zajmuje 28. miejsce.
  • Odpowiednio, na 52. miejscu lokuje się Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie
  • oraz na 53. pozycji – lotnisko w Krakowie-Balicach.
  • Na miejscu 62. znalazło się lotnisko we Wrocławiu, n
  • a 86. – port w Katowicach-Pyrzowicach.

Najlepsze oceny w rankingu zyskało lotnisko Muscat International Airport w Omanie. Wśród dziesięciu czołowych portów lotniczych nie ma ani jednego z Europy.

PRZECZYTAJ TEŻ: Lotnisko w Gdańsku najlepsze w kraju w rankingu AirHelp Score

Polskie Linie Lotnicze LOT trzecie na świecie!

Doskonale w tegorocznym rankingu linii lotniczych oceniono Polskie Linie Lotnicze LOT. Nasz krajowy przewoźnik został sklasyfikowany na bardzo wysokim, trzecim, miejscu w świecie. W porównaniu do roku 2022 to awans aż o dwanaście miejsc.

Liderem pozostają katarskie Qatar Airways, na drugie miejsce awansowały niemieckie Eurowings. Za LOT-em znalazły się: Etihad Airways, American Airlines, Delta Airlines czy Finnair.

PRZECZYTAJ TEŻ: Ponad 4,5 miliona pasażerów pojawiło się w Porcie Lotniczym Gdańsk od początku tego roku

Linie LOT uzyskały też najlepszy wynik rankingowy spośród przewoźników działających na rynku krajowym. Na drugim miejscu sklasyfikowano holenderskie linie KLM, na trzecim – węgierskie WizzAir. Dodać warto, że linie Ryanair, które mają największy udział przewożonych pasażerów, zajmują 6. miejsce. 

– Bardzo się cieszę, że w naszym światowym rankingu najlepszych linii lotniczych na podium widzę w tym roku naszego krajowego przewoźnika – mówi Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp. – Polskie Linie Lotnicze LOT osiągnęły wysoką pozycję w rankingu AirHelp Score na poziomie 8,11, co lokuje je w czołowej trójce najlepszych linii lotniczych na świecie. LOT uzyskał także bardzo dobre noty w tak ważnych kategoriach, jak: punktualność i opinia pasażerów. Jest to tym większy sukces, ponieważ w tym roku nasze światowe badanie ma dużo szerszy zakres – uwzględniliśmy opinie ponad 5300 pasażerów, 83 linie lotnicze, prawie 200 lotnisk z całego świata, co pozwoliło na zebranie jeszcze pełniejszych danych i opinii pasażerów.

AirHelp Score. Co to za ranking?

Ranking AirHelp Score dotyczy najlepszych linii lotniczych oraz lotnisk. Ogłaszany jest od roku 2015, jednak, z powodu pandemii, w latach 2020-2021 klasyfikację zawieszono. Jak powstaje ten ranking? Podstawą są dane na temat ruchu lotniczego od 1 stycznia do końca października, ponadto opinie pasażerów. Ocenie poddawane są m.in.:

  • punktualność rejsów,
  • jakość obsługi lotniskowych sklepów i restauracji,
  • także sprawność w obsłudze wniosków o odszkodowanie.
PRZECZYTAJ TEŻ: 35 zł za tydzień parkowania nieopodal lotniska

– Dzisiaj dysponujemy jednym z najbardziej wiarygodnych i dokładnych globalnych zbiorów danych o lotach – tłumaczy Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp. – Ranking AirHelp Score to miarodajne i ważne narzędzie, które mogą wykorzystać podmioty działające w branży lotniczej. Na jego podstawie linie i porty lotnicze mogą ocenić swoją pozycję na rynku oraz określić obszary usługowe, które wymagają doskonalenia, ponieważ są one oceniane przez podróżujących. Jako największa na świecie firma chroniącą prawa pasażerów linii lotniczych, edukujemy ich, ale jednocześnie przypominamy podmiotom działającym w branży lotniczej, że to opinie podróżujących – ich doświadczenia i wrażenia z lotu – są najważniejsze. Jest to wiodąca idea, która stoi za AirHelp Score. 

AirHelp. Co wiemy o firmie?

AirHelp jest największą światową firmą wyspecjalizowaną w egzekwowaniu praw pasażerów linii lotniczych. Udziela pomocy w ubieganiu się o odszkodowanie za loty spóźnione czy odwołane, jak również za odmowę przyjęcia na pokład maszyny. Jak podaje AirHelp, w skali świata rokrocznie około 10 milionów pasażerów ma prawo ubiegać się o takie odszkodowania, lecz ogromna większość podróżujących – nawet 85 procent! – nie zna swoich praw. A jeśli już nawet mają taką wiedzę, to co najwyżej 55 procent rzeczywiście występuje o odszkodowanie. AirHelp działa od roku 2013, od tej pory uzyskał odszkodowania dla 2 milionów pasażerów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama