Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

CRIST – 35 lat doskonałości w budowie statków i konstrukcji morskich

Jako lider branży budownictwa okrętowego, stocznia CRIST w Gdyni wprowadza nowoczesne, zeroemisyjne technologie, które wspierają zieloną transformację transportu morskiego. Budujemy statki i konstrukcje offshore, które są przykładem innowacyjności oraz dbałości o przyszłość naszej planety.
statek CSOV, NB320, stocznia Crist, Gdynia
Tak będzie wyglądał statek CSOV, NB320, budowany w stoczni CRIST w Gdyni

Autor: Ulstein Group

Przykładem tego jest zakończona budowa statku o oznaczeniu NB320, który jest jednym z czterech statków typu CSOV (Crew Supply Offshore Vessel) produkowanych na zlecenie stoczni Ulstein Verft. Te jednostki stanowią przykład trwającej już od wielu lat owocnej polsko-norweskiej współpracy między dwoma zaprzyjaźnionymi stoczniami. Kadłuby statków są budowane, częściowo wyposażane i wodowane w Gdyni, a następnie transportowane do stoczni Ulstein Verft, gdzie odbywają się dalsze prace wykończeniowe i wyposażeniowe oraz próby morskie, zanim jednostki zostaną przekazane armatorom.

CSOV to jednostka o długości niemal 90 metrów, zaprojektowana z myślą o zrównoważonym transporcie morskim, w tym wykorzystaniu paliwa metanolowego. Statek taki może po mieścić około 130 osób załogi i personelu obsługującego morskie farmy wiatrowe.

Projekt jednostki oparty jest na innowacyjnej konstrukcji kadłuba ULSTEIN TWIN X-STERN, który znacząco optymalizuje parametry zużycia paliwa, prędkości, stabilności i ładowności. Dzięki symetrycznemu kształtowi dziobu i rufy, a także eliminacji pawęży technologia ta poprawia efektywność napędu oraz zwiększa bezpieczeństwo jednostki, zwłaszcza w trudnych warunkach morskich.

stocznia Crist
Stocznia CRIST (fot. CRIST)

Obecnie w stoczni CRIST realizowane są równolegle prace nad czterema statkami w ścisłej współpracy z norweską stocznią Ulstein Verft, co stanowi kolejny krok w rozwoju innowacyjnych projektów z ekologicznym napędem, szczególnie w kontekście rosnącego zapotrzebowania segmentu offshore.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Jacek 14.02.2025 19:01
Brawo

Reklama
Reklama
Reklama