Kiedy 24 stycznia tego roku z pochylni B-3 w gdańskiej stoczni Karstensen wodowano kadłub przyszłego trawlera Rogne, uważni obserwatorzy mogli dostrzec na innej pochylni charakterystyczny kształt kadłuba kolejnej jednostki. Statek Rogne został już przeholowany do Skagen w Danii, celem wyposażenia, wkrótce w tym samym kierunku odpłynie świeżo zwodowany trawler Hargun. Co ciekawe, oba kadłuby pomalowano innymi kolorami, o czym decydują oczywiście zamawiający. Rogne w kolorze czarnym, Hargun zielonym, podwodne części kadłubów już jednolicie na czerwono.
W Karstensen Shipyard Poland w Gdańsku zwodowano trawler Hargun
Każde wodowanie nowego statku, nawet z niepełnym jeszcze wyposażeniem, zawsze jest dużym wydarzeniem dla całego środowiska okrętowego. Trawler Hargun, budowany z numerem stoczniowym 481 na zamówienie armatora norweskiego (na rufie statku znajduje się już nazwa portu macierzystego Bergen), to dziesiąta jednostka montowana przez Karstensen Shipyard Poland w zakładzie w Gdańsku. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych zamówień, statek jest częściowo wyposażony. Hargun posiada m.in. wyposażenie maszynowni, brakuje natomiast nadbudówki, co widać na pierwszy rzut oka. Ostateczne wyposażenie nastąpi w Skagen, po czym trawler odbierze zamawiający.

Hargun to nowoczesny trawler do połowu ryb na Morzu Północnym, głównie makreli oraz śledzi. Na jego wyposażeniu znajdą się m.in. ładownie wypełnione chłodzoną wodą morską, co pozwoli dostarczać złowione żywe ryby do portu. Trafią tam całkowicie świeże, bez konieczności zamrażania.
Trawler Hargun to sporej wielkości statek o tonażu 4000 jednostek, długości 83 m, szerokości 17 m i zanurzeniu przekraczającym 7 m.
























Napisz komentarz
Komentarze