Budimex wybuduje obwodnicy Starogardu Gdańskiego?
W maju Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że 16-kilometrowy odcinek obwodnicy Starogardu Gdańskiego, w ciągu drogi krajowej nr 22, wykona Unibep z Bielska Podlaskiego. Jednak po majowej informacji GDDKiA o wyborze najkorzystniejszej oferty wpłynęły odwołania od trzech wykonawców. Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej i ta wyrokiem z 21 lipca zobowiązała GDDKiA do ponownego badania i oceny ofert. Jednocześnie odrzucono dwie najtańsze oferty, konsorcjum firm Fabe Polska i Mosty Łódź oraz tę najkorzystniejszą przy pierwszym wyborze złożoną przez Unibep, gdyż nie spełniały one wymogów przetargu.
- Po uwzględnieniu wyroku KIO ponownie przeanalizowaliśmy oferty na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Starogardu Gdańskiego w ciągu DK22. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę ponad 441 mln zł, złożył Budimex – informuje teraz GDDKiA.
Umowa nie została jeszcze podpisana, ponieważ postępowanie przetargowe musi być teraz sprawdzone przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. I dopiero w przypadku pozytywnego wyniku oraz po przedłożeniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy, możliwe będzie podpisanie umowy.
Obwodnica Starogardu Gdańskiego. Kiedy powstanie?
Obwodnica Starogardu Gdańskiego powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Droga ta będzie miała jedną jezdnię, po jednym pasie w obu kierunkach i dodatkowy pas do wyprzedzania występujący naprzemiennie w obu kierunkach (tzw. układ pasów 2+1). Obwodnica Starogardu Gdańskiego z siecią dróg publicznych połączona będzie poprzez ronda turbinowe. Powstaną także obiekty inżynierskie, takie jak wiadukty drogowe i mosty. Trasa będzie wyposażona w infrastrukturę ochrony środowiska, w tym przejścia dla zwierząt i przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym. Wykonane zostaną ekrany akustyczne i nasadzenia zieleni izolacyjnej, jak również systemy podczyszczające wody opadowe z jezdni oraz zbiorniki retencyjne i infiltracyjne.
- Dzięki budowie obwodnicy podniesiemy poziom bezpieczeństwa mieszkańców Starogardu Gdańskiego, odciążymy lokalny układ komunikacyjny i zwiększymy przepustowość w samym mieście. Inwestycja poprawi również warunki oraz bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Po oddaniu do użytku, obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy, który koncentruje się na miejskim odcinku DK22. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju – podkreślają w GDDKiA.
I druga najważniejsza informacja. Budowa ma zakończyć się w połowie 2029 r. W województwie pomorskim w ramach Programu budowy 100 obwodnic powstaną też obwodnice Człuchowa, Sztumu oraz Słupska i Kobylnicy.

























Napisz komentarz
Komentarze