Poczta Polska i Orlen Paczka. Strategiczne partnerstwo na rynku przesyłek
Porozumienie w tej sprawie zostało podpisane. Dzięki połączeniu sił – podaje serwis dlahandlu.pl – powstanie podmiot dysponujący docelowo ponad 30 tys. punktów odbioru przesyłek.
- Orlen Paczka dysponuje 14 tys. punktów (w tym 7 tys. automatów paczkowych),
- Poczta Polska – ponad 20 tys. punktów odbioru.
– Wspólnie z Pocztą Polską możliwe będzie skokowe zwiększenie skali działania – podkreśla Ireneusz Fąfara, prezes Orlenu.
– Porozumienie oznacza większą skalę, lepszą dostępność i realne korzyści zarówno dla klientów, jak i polskiej gospodarki – mówi, cytowany przez serwis, Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej.
Wyzwania i zagrożenia dla nowego podmiotu
Eksperci widzą jednak pewną słabość tego połączenia sił. Jest nią trwająca restrukturyzacja Poczty Polskiej. Poza tym zmaga się ona:
– Z dużym długiem technologicznym oraz procedurami wymagającymi modernizacji. Do tego dochodzą decyzje strategiczne – jak choćby współpraca z chińską platformą TEMU – które mogą być postrzegane jako niekorzystne z perspektywy rozwoju krajowych firm i całego polskiego sektora e-commerce – wylicza Sebastian Błaszkiewicz, Head of Sales Excellence w Univio, cytowany przez dlahandlu.pl.
I dodaje: – Istnieje obawa, że Orlen Paczka zostanie potraktowana bardziej jako źródło krótkoterminowych zasobów niż jako projekt o strategicznym znaczeniu dla rynku.
























Napisz komentarz
Komentarze