Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza
Reklama

Dziewięć firm chce wziąć udział w projektowaniu Drogi Czerwonej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o dziewięciu ofertach złożonych przez firmy, gotowe przygotować dokumentacje pod budowę Drogi Czerwonej. Różnica między ofertami wynosi ponad 10 milionów złotych.
Zdjęcie ilustracyjne

Autor: fot. Canva

Coraz bliżej do rozpoczęcia prac przy długo wyczekiwanej Drodze Czerwonej, która ma połączyć gdyński port  z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6. Po zatwierdzeniu przez Ministra Infrastruktury Programu inwestycji, podpisaniu porozumienia o finansowaniu budowy Drogi Czerwonej przez Centralny Port Komunikacyjny i ogłoszeniu przetargu,  wiadomo już jakie oferty wpłynęły od potencjalnych wykonawców dokumentacji nowej drogi. Wśród dziewięciu firm najniższą ofertę złożyły Mosty Katowice, gotowe przygotować projekt Drogi Czerwonej za 7 999 920  zł.  Najwyższą jest oferta  Biura Projektowo-Badawczego Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - przeszło 18,3 mln zł.

Jak podaje GDDKi A od projektantów oczekuje się wykonania dokumentacji przygotowawczej do budowy nowej drogi krajowej w podziale na trzy odcinki. Pierwszy to węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II, drugi - węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia ‘70 i trzeci prowadzący od węzła Ofiar Grudnia ‘70 do węzła Terminal Promowy.
Oferty będą oceniane według kryterium ceny (60 proc.) oraz kryterium pozacenowego, czyli doświadczenia personelu wykonawcy (40 proc.). Dokumentacja powinna być wykonana w 1,5 roku. Potem nastąpi jej weryfikacja i ostateczne zatwierdzenie przez inwestora. . Po  uzyskaniu decyzji środowiskowej GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj.

Nowy dwujezdniowy odcinek poprowadzi od Portu Gdynia do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta. Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe.

Równocześnie GDDKiA przekazała, że wybrano ofertę na dokumentację nowej, jednojezdniowej drogi krajowej, prowadzącej do przyszłej elektrowni jądrowej  „Lubiatowo-Kopalino”. Ma ona połączyć przyszłą drogę ekspresową S6 na węźle Łęczyce z gminą Choczewo. Najkorzystniejszą okazała się, opiewająca na na kwotę około 10,8 mln zł oferta złożona przez firmę Transprojekt Gdański..

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama