Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Gdańsk zyska połączenie z największym portem kontenerowym Korei Południowej

Gdański port już od 15 sierpnia uzyska bezpośrednie połączenie z Busan, największym portem Korei Południowej, gdzie znajduje się też największy w tym kraju port kontenerowy (szósty pod względem wielkości na świecie). Do terminala Baltic Hub zawinie tego dnia pływający pod maltańską banderą kontenerowiec Zheng He, należący do armatora CMA CGM. W ramach serwisu French Asia Line1, już od października statki z kontenerami będą zawijać do Gdańska cyklu tygodniowym. Będzie to drugie stałe połączenie Gdańska z Koreą Płd. po porcie w Ulsan. Świadczy to o szybko rosnących obrotach handlowych między obu krajami, czego przykładem są m.in. zakupy koreańskiego uzbrojenia.
Gdańsk zyska połączenie z największym portem kontenerowym Korei Południowej
Już 15 sierpnia przybędzie do Gdańska pierwszy kontenerowiec z Busan, największego portu kontenerowego Korei Południowej

Autor: Port Gdańsk

Bezpośredni systematyczny serwis kontenerowy Portu Gdańsk z portem w koreańskim Busan realizowany będzie w ramach światowego serwisu FAL1 (French Asia Line1). Obsługuje on obok Gdańska także m.in. porty w Wilhelmshaven, Hamburgu, Le Havre, Dunkierce, Rotterdamie, Algeciras, Ningbo, Szanghaju, Singapurze. Do Gdańska kursować będą statki francuskiego armatora CMA CGM.

Pierwszą jednostką, która przybędzie do Baltic Hub w Gdańsku będzie pływający pod banderą maltańską kontenerowiec CMA CGM Zheng He, statek o długości 399 m przy szerokości 54 m. Kolejny kontenerowiec - francuski CMA CGM Concorde o długości 400 m i szerokości 62 m przypłynie 12 września. Od października statki w ramach serwisu FAL1 będą pojawiać się w Gdańsku co tydzień.

- Część jednostek armatora CMA CGM obsługujących serwis FAL1 będzie wyposażona w nowoczesny napęd LNG. Wpisuje się to w aktualną politykę środowiskową Unii Europejskiej. Czas transportu kontenerów z Busan do Gdańska armator określił na 54  dni – wyjaśnia Tomasz Braun, pełnomocnik zarządu ds. relacji międzynarodowych Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A.  - Busan to już drugi port koreański po Porcie Ulsan, mający połączenie z Portem Gdańsk. Armator będzie także oferował rozszerzenie usługi transportu intermodalnego z Portu Gdańsk do kilkunastu miejscowości w Polsce oraz krajów Europy Centralnej i Wschodniej.

Jak podaje gdański port, kolejny serwis oceaniczny jest uruchamiany dzięki licznym kontaktom między polskimi i koreańskimi przedsiębiorstwami w ramach konferencji międzynarodowej "Business Mixer 2023" zorganizowanej w kwietniu w Seulu. Przeprowadzono także wizytę studyjną w porcie Busan. 

- Inwestycje koreańskie w Polsce, a także coraz większa aktywność polskich przedsiębiorców w Korei, wymusza na rynku żeglugowym otwieranie kolejnych połączeń do Portu Gdańsk. Dzięki temu z usług naszego portu korzysta coraz więcej klientów nie tylko z Polski, ale także Czech, Słowacji, Węgier czy Ukrainy – dodaje Tomasz Braun.

Gdański port wykorzystuje szansę rozwoju, wynikającą z rosnącej wielkości inwestycji koreańskich w Polsce. Korea Płd. zajmuje obecnie drugie miejsce po USA wśród największych inwestorów spoza Europy. W Polsce działa dziś niemal 550 przedsiębiorstw z kapitałem południowokoreańskim.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama