69 kierunków, do 18 państw, na 59 lotnisk, realizowanych przez 9 przewoźników, to nowa zimowa siatka połączeń lotniczych z Gdańska, dostępna od 31 października 2021 r. Zniknęły głównie wakacyjne kierunki takie jak Santorini, Korfu, Mykonos, Kreta, czy Zadar i Split, pojawiły się natomiast zupełnie nowe loty do Walencji i Narwiku.
Kolejny innowacyjny projekt gdyńskiej stoczni Crist oraz biura projektowego StoGda. Tym razem powstaje wielozadaniowa jednostka MPP (multi purpose pontoon), która zostanie wykorzystana przy budowie tunelu Fehmarnbelt łączącego Niemcy z Danią. Ta podwodna przeprawa to najdłuższa na świecie tego typu konstrukcja.
Rumia Invest Park będzie większy. Dzięki prawie 3,4 mln zł unijnego dofinansowania powstaną nowe tereny dla działalności logistycznej i magazynowej. To już drugi etap tej inwestycji w pobliżu gdyńskiego portu.
Droga Czerwona w Gdyni to jedna z kluczowych inwestycji dla rozwoju gdyńskiego portu. Od lat projekt ten jest obiecywany przez parlamentarzystów wszystkich opcji politycznych, jednak nie dochodzi do skutku już tak długo, że sprawie przyjrzeli się bukmacherzy. Zdaniem analityków z Betfan, budowa Drogi Czerwonej rozpocznie się przed końcem 2026 r.
Morskie farmy wiatrowe w polskiej strefie Morza Bałtyckiego coraz bliżej. Aby jeszcze przyspieszyć proces ich projektowania, w oparciu o edukację i inicjatywy badawczo-rozwojowe, Uniwersytet Gdański oraz Baltic Trade & Invest (spółka zależna RWE Renewables) podpisali porozumienie. Obejmuje ono współpracę badawczo-rozwojową w zakresie optymalnego wykorzystania obszarów morskich, w tym akwakultury i morskiej energetyki wiatrowej.
Spółka C.Hartwig Gdynia sprzedana. Jednego z wiodących spedytorów w Polsce kupiła firma logistyczna Rhenus Beteiligungen International, wchodząca w skład Grupy Rhenus. Mimo zmiany właścicielskiej, gdyńska spółka będzie działała pod dotychczasową nazwą.
Wielka, zielona transformacja, u której progu stoimy odciśnie głębokie piętno na wszystkich dziedzinach naszego życia społeczno gospodarczego. Nie sposób dziś nawet przewidzieć większości jej skutków. Nie miejmy jednak złudzeń – zmiana ta nas dosięgnie, nie uciekniemy od niej i w naszym interesie jest jak najszybsze przyjęcie tego do wiadomości. Tylko od nas zależy, czy potraktujemy ją jako kolosalną barierę rozwoju, czy jako mieszankę kolosalnych szans i wyzwań. Na czym będzie polegało zielone tsunami, które przetoczy się przez całą europejską gospodarkę? Co będzie ono oznaczało dla polskich firm? Jak odnaleźć swoje w miejsce w nowej rzeczywistości?
ORP Orzeł w PGZ Stoczni Wojennej. Jak informuje stocznia, jednostka wchodząca w skład Dywizjonu Okrętów Podwodnych 3. Flotylli Okrętów w Gdyni przejdzie naprawy bieżące. To jedyny okręt polskiej Marynarki Wojennej – pozostała teraz bez okrętów podwodnych w gotowości bojowej.
Europejski Zielony Ład to wizja gospodarki, która współegzystuje z planetą – przyrodą, surowcami, klimatem – i nie dąży do jej dalszej zachłannej eksploatacji. Idea ta wychodzi naprzeciw oczekiwaniom najbogatszych, najbardziej „sytych” cywilizacyjnie społeczeństw Europy. Z perspektywy państw takich jak Polska strategia ta – zakładająca m.in. odejście od paliw kopalnych – na pierwszy rzut oka wydaje się być niewygodnym balastem rozwojowym. Warto jednak spojrzeć na nią jako na dziejową szansę, dającą możliwość „przeskoczenia” wielu zastałych od lat zależności gospodarczych i budowania nowych specjalizacji technologicznych.
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot pracuje nad koncepcją utworzenia klastrów energii na terenie województwa pomorskiego. Wytypowano trzy obszary, które mają największy potencjał rozwoju inwestycji związanych z energią: słoneczną, wiatrową, geotermalną, wody, zasobów biomasy oraz rozwoju technologii pomp ciepła.
Myśląc o dobrej przyszłości Polski, musimy zrozumieć nie tylko siebie, ale także Europę i świat. A tam następuje dziś wielkie przemeblowanie, nowe rozdanie kart. Krystalizują się nowe reguły gry i nowe kierunki rozwoju. Jakie wysiłki powinniśmy podjąć, by móc korzystnie się w tę grę wpisać, a tym bardziej ją współkształtować? Czego powinna dotyczyć nowa, zielona i inkluzywna wizja rozwoju Polski? Czy mamy szansę przeistoczyć się z szarego tygrysa wzrostu w zielonego tygrysa technologii i innowacji?
Polacy od 8.11.2021 r. mogą składać wnioski o dowody osobiste z drugą cechą biometryczną.