Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia

Granice są głupie, a oni to wiedzą – marka odzieżowa B.A.D. (Boundaries Are Dumb)

Sprawa niepełnosprawności wciąż pozostaje nie do końca zbadanym terenem w społeczeństwie. Ludzie nie wiedzą czy i jak poruszać ten temat, a także jak odnosić się do osób niepełnosprawnych, szczególnie gdy ta ich cecha kojarzy się negatywnie. Trudno zrozumieć świat, na który nigdy nie spojrzymy własnymi oczami, ale na całe szczęście powstała pierwsza w Polsce marka odzieżowa skierowana głównie do osób z niepełnosprawnością kończyn, która nie jest również obojętna na kwestie edukacyjne w tej dziedzinie i pokazuje, że granice są głupie.
B.A.D.

Autor: B.A.D.

B.A.D. (Boundaries Are Dumb) sprzeciwia się stereotypom dotyczącym osób z niepełnosprawnością kończyn i uświadamia, że granice są tylko tam, gdzie sami je sobie stawiamy. Pomysłodawcą projektu jest Jakub Krok, który obserwował losy syna swoich przyjaciół – Janka Piekarskiego, który urodził się z niedorozwojem kończyny dolnej, przez co konieczna była amputacja na podudziu. To właśnie podczas spotkań towarzyskich z rodzicami Janka, Jakub Krok zdał sobie sprawę z jakimi problemami zmagają się osoby po amputacji. Okazuje się, że pozornie błahe problemy, potrafią znacznie obniżyć komfort życia, a jednocześnie wpływają na samopoczucie osoby, a co za tym idzie często chęć do samorozwoju. Mogłoby się wydawać, że to sytuacja bez wyjścia, a okazało się, że pomocne rozwiązanie jest prostsze, niż się wydaje. Po raz kolejny moda zmienia świat.

Powstało B.A.D. (Boundaries Are Dumb), a ich nazwa nawiązuje do tego, w co wierzą: granice są głupie, a jednocześnie jest swoistą metaforą sytuacji osób z niepełnosprawnością. Bad (ang.zły) i osoby po amputacji kończyn kojarzą się na ogół negatywnie, jednak zarówno nazwa marki, jak i ich grupa docelowa kryją w sobie dużo więcej, niż widać na pierwszy rzut oka, bo rozwinięcie skrótu niesie za sobą całkowicie inne przesłanie. Niepełnosprawność nie jest wyznacznikiem możliwości człowieka, a jeśli bardzo chcemy, możemy osiągnąć wszystko. Stworzyli ubrania, które umożliwiają łatwy dostęp do protezy, dzięki zamkom usytuowanym w zależności od posiadanej amputacji oraz wzmocnieniom w newralgicznych miejscach styku tkaniny z protezą. Nigdy nie wiadomo, kiedy zajdzie potrzeba poprawienia protezy, a dzięki specjalnym zamkom i wzmocnieniom, nie jest to już zmartwieniem, bo można dokonać poprawek w każdej chwili, bez wychodzenia z pomieszczenia i rozbierania się. Ubrania marki B.A.D. są rozwiązaniem problemu społecznego grupy, której problemy często są niezrozumiane.

Funkcjonalność, funkcjonalnością, ale co istotne… te ubrania chce się nosić. To nie jest kolejna oporna kolekcja odzieży funkcyjnej. B.A.D. wie co w trawie piszczy i zadbało o dobrą jakość materiałów, a także o modny design i kolory. W kwietniu premierę miała ich najnowsza, wiosenna kolekcja, która podobnie jak seria podstawowa, jest zachowana w sportowym stylu. Każdy odnajdzie tam coś dla siebie, bo w kolekcji znalazły się zarówno odcienie neutralne, jak i te bardziej szalone i adekwatne do słonecznej pory roku.

I nie bez powodu podkreślam, że każdy znajdzie tam coś dla siebie, bo B.A.D. jest otwarte na wszystkich ludzi, którzy sprzeciwiają się limitom i są chętni do działania. Dlatego marką zajmują się młode osoby, które mają świeże spojrzenie i otwarte umysły. Współpracują z influencerami i osobami  z różnych fundacji, które są dowodem na to, że jedyne co nas ogranicza to lenistwo i wymówki.

Dla wszystkich przeciwników granic, B.A.D. przygotowało 20% zniżki na zakupy, w ich sklepie na hasło „bad20”.

Zeskanujcie kod QR, a on przeniesie Was na stronę B.A.D.

B.A.D.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia
ReklamaPomorskie dla Ciebie - czytaj pomorskie EU
Reklama Kampania 1,5 % Fundacja Uśmiech dziecka