Park Handlowy Matarnia (mat. Frey)

Francuski Frey przejmuje Park Handlowy Matarnia

Spółka Frey odkupiła od Ingka Centers gdański park handlowy Matarnia. To pierwsza inwestycja, francuskiej firmy specjalizującej się w obrocie nieruchomościami, w Polsce. Obiekt sprzedano za 105 mln euro.
Karol
Uliczny
5.09.2022 / 16:17

Frey to inwestor na rynku nieruchomości, specjalizujący się w budowie i zarządzaniu centrami handlowymi na wolnym powietrzu. Obecnie obsługuje parki handlowe we Francji, Hiszpanii oraz Portugalii. Oprócz tego, realizuje projekty w zakresie m.in. rewitalizacji miast. Jak poinformował inwestor, w ostatnich dniach spółka podpisała umowę z dotychczasowym właścicielem, na zakup Parku Handlowego Matarnia.

Nowy właściciel PH Matarnia

Centrum powstało w 2005 r., m.in. wokół funkcjonującego od 1998 r. sklepu IKEA, i obecnie liczy ponad 52 tys. mkw. powierzchni handlowej. Swoje punkty, mają tu takie marki jak MediaMarkt, OBI, SportsDirect.com, H&M czy TK Maxx…  To pierwsza inwestycja Frey w Polsce.

- Przejęcie umożliwi FREY realizację strategii budowania pozycji europejskiego lidera zrównoważonego handlu detalicznego - mówi Antoine Frey, prezes i dyrektor naczelny Frey. – Park handlowy jest idealnie zlokalizowany w jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się miast w Polsce. Dodatkowo Matarnia korzysta z atrakcyjności jednego z pierwszych w Polsce sklepów IKEA  Naszym zadaniem będzie dostosować ten potencjał do standardów koncepcji "shopping promenade" oraz czerpać z niej jak najwięcej.

- Dokończenie transakcji z Frey jest dowodem na dobre wyniki Parku Handlowego Matarnia, odporność podczas pandemii oraz na zmieniający się krajobraz handlu detalicznego. Cieszymy się, że ułatwiliśmy spółce wejście na polski rynek i nie możemy się doczekać, by zobaczyć, jak Matarnia prosperuje pod nowym zarządem – mówi Karoline Nader-Gräff z Ingka Centers.

W materiałach promocyjnych, nowy właściciel centrum przedstawia siebie jako pioniera w dziedzinie tworzenia zielonych parków handlowych przyjaznych środowisku. W kontekście planów wobec PH Matarni, pisze o wprowadzeniu większej ilości zieleni, dodatkowym wyposażeniu placów zabaw i stref relaksu, uatrakcyjnieniu oferty gastronomicznej dzięki rozbudowie istniejącego food courtu oraz wprowadzeniu nowego zakresu usług uzupełniających ofertę zakupową.

Wesprzyj nas,

aby mieć wybór, alternatywę i dostęp do obiektywnej, wiarygodnej i rzetelnej informacji.
BEZ PROPAGANDY

Zawsze Pomorze Logo

 

ZAPRENUMERUJ E-WYDANIE

Zaprenumeruj

Komentarze