Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia

Lokalne firmy nie chcą sponsorować Arki Gdynia

Jedenaście firm sponsorujących I-ligową drużynę Arki nie chce dalej tego robić. Swoją decyzję argumentują brakiem planu i perspektyw awansu żółto-niebieskich do ekstraklasy.
Lokalne firmy nie chcą sponsorować Arki Gdynia
Kibice i sponsorzy Arki odwracają się od właścicieli klubu

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

O oświadczeniu skierowanym do właścicieli Arki pisze portal trojmiasto.pl. - "Wycofujemy się ze sponsorowania Arki Gdynia i liczymy na podobną postawę głównego sponsora, czyli miasta Gdynia. Oczekujemy nowej, silnie związanej z regionem struktury własnościowej, dbającej o dobre relacje z lokalną społecznością, gotowej do sfinansowania rozwiniętej infrastruktury sportowej oraz otwartej do współpracy z różnymi grupami kibiców stanowiących siłę naszego klubu" - czytamy m.in. w oświadczeniu.

Oliwy do ognia dolała w ostatnich ligowych meczach drużyna Arki, która zakończyła sezon 2022/23 na 8. miejscu. Przez większość rozgrywek mówiło się w Gdyni o konieczności i możliwości bezpośredniego awansu do ekstraklasy. Pod koniec sezonu, jasne było, że Arka może mieć szanse na awans tylko poprzez mecze barażowe. Nic z tego nie wyszło, bo drużyna trenera Ryszarda Wieczorka do nich się nie zakwalifikowała. Grała bardzo nierówno, straciła zbyt dużo punktów na stadionie przy ul. Olimpijskiej i nie potrafiła tego nadrobić na wyjazdach. Swoją niezadowolenie od dłuższego czasu kibice kierują do właścicieli Arki, czyli rodziny Kołakowskich.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Arka nie zagra w barażach o ekstraklasę

"Panowie Kołakowscy przejęli Arkę wiosną 2020, 11 kolejek przed zakończeniem rozgrywek. Razem z Arką spadła Korona Kielce i ŁKS. Oba kluby są już w Ekstraklasie. Ruch Chorzów zdążył w tym czasie przebyć drogę z 3. do 1. ligi i w obecnym sezonie, z budżetem mniejszym niż Arka świętuje awans do najwyższej klasy rozgrywkowej" – przypominają w oświadczeniu sponsorzy, będący jednocześnie kibicami Arki.

"W ostatnich 5 meczach, gdzie powinniśmy walczyć o jak najlepsze miejsce w barażach, punktujemy jak Odra Opole i Sandecja, ostatni zespół ligi, gorzej od Arki punktuje tylko Skra. To wszystko przy jednym z najwyższych budżetów w lidze" – zauważają przedstawiciele sponsorów i kibice Arki.

W swoim oświadczeniu jasno wskazują dlaczego Arka nie zagra w ekstraklasie.

W ostatnich 5 meczach, gdzie powinniśmy walczyć o jak najlepsze miejsce w barażach, punktujemy jak Odra Opole i Sandecja, ostatni zespół ligi, gorzej od Arki punktuje tylko Skra. To wszystko przy jednym z najwyższych budżetów w lidze

"Celem nie jest awans Arki, tylko wzajemne kontrakty na linii Arka Gdynia - KFM (Kolakowski Football Management - agencja menedżerska) – KKS Kalisz (drugi klub, którego właścicielem jest rodzina Kołakowskich). Nie zgadzamy się na to, wycofujemy się ze sponsorowania Arki Gdynia i liczymy na podobną postawę głównego sponsora, czyli miasta Gdynia" – piszą.

Pod oświadczeniem podpisali się przedstawiciele takich firm jak: Baltic Hotel, Interplastic, Mackiewicz, Moje Orłowo, Multilog, Pueblo, Serio, Shabu Gdynia, Top Ten, Toyota Walder i Uni-logistics.

Zawodnicy Arki oficjalnie zakończyli sezon podsumowaniem i spotkaniem w klubie. Początek przygotowań do kolejnych rozgrywek Fortuny I ligi zaplanowany jest na poniedziałek, 19 czerwca. Wówczas zespół rozpocznie zajęcia na obiektach Gdyńskiego Centrum Sportu. Na miejscu arkowcy rozegrają jeden sparing, 1 lipca z Chojniczanką. Dwa dni później żółto-niebiescy wyjadą na zgrupowanie do Gniewina. Potrwa ono do 12 lipca. W tym okresie zaplanowano kolejne mecze kontrolne: 6 lipca z Piastem Gliwice, 8 lipca z Radunią Stężyca, 12 lipca ze Stomilem Olsztyn. Po powrocie i krótkiej przerwie regeneracyjnej żółto-niebiescy wrócą do treningów na gdyńskich obiektach. Wówczas rozegrają jeszcze jeden mecz kontrolny, 15 lipca z Olimpią Elbląg w Gdyni. Rozgrywki wystartują w weekend 22/23 lipca 2023 roku.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia
ReklamaPomorskie dla Ciebie - czytaj pomorskie EU
Reklama Kampania 1,5 % Fundacja Uśmiech dziecka