Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia

W Gdyni rusza budowa 185-metrowego wiaduktu

Na ul. Puckiej w Gdyni powstaje 185-metrowy wiadukt drogowy. Nowa konstrukcja kosztować będzie prawie 79 mln zł. Ułatwi, zarówno kierowcom jak i rowerzystom, pokonanie torów oraz przedostanie się do północnych dzielnic miasta.
W Gdyni rusza budowa 185-metrowego wiaduktu

Autor: wiz. wykonawcy | Strabag

Nowe, bezkolizyjne połączenie w ul. Puckiej, umożliwi za około 1,5 roku szybsze i bezpieczniejsze przedostanie się z Chyloni na północ Gdyni. To jedna z ważniejszych inwestycji infrastrukturalnych Gdyni w ostatnich latach.

- W ramach inwestycji powstaje wiadukt drogowy na ul. Puckiej o długości 185 metrów i szerokości ponad 18 metrów, który ma prowadzić nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ulicy Przemysłowej - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Znajdą się tam dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa. Wiadukt zostanie zabezpieczony barierami ochronnymi i oświetlony. Czekając na rozpoczęcie budowy, zadbaliśmy o otoczenie inwestycji, stąd ulica Przemysłowa zyskała nowy chodnik.

Przy okazji prac zlikwidowane zostaną przejazdy kolejowo-drogowe. Jednocześnie przebudowa będzie współgrać z założeniami zadania „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni”. Jego zakres obejmuje powstanie obiektów inżynierskich na ul. Puckiej.

Kształt wiaduktu będzie zbliżony do konstrukcji, które od lat pełnią taką samą rolę na innej gdyńskiej arterii – ulicy Janka Wiśniewskiego. Poza samą budową, na miejscu będą też toczyć prace przy przebudowie kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieci energetycznych, ciepłowniczych, wodociągowych oraz montażu nowego oświetlenia.

Nowa konstrukcja, która ma rozwiązać komunikacyjne trudności w układzie drogowym tej części Gdyni, powstaje dzięki współpracy miasta Gdyni z kolejową spółką PKP Polskie Linie Kolejowe.

Umowę, wartą ponad 78,9 mln zł, podpisano jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał spółkę do sfinansowania budowy wiaduktu – spółka pokrywa w ten sposób koszty budowy w granicach obszaru kolejowego. Środki z budżetu miasta pozwolą na sfinansowanie pozostałej infrastruktury, w tym elementów drogowych: nowych jezdni, chodników, dróg rowerowych czy murów oporowych.

Zakres objął też niezbędne odszkodowania dla właścicieli tych nieruchomości, które kolidowały z planowanym przebiegiem wiaduktu. Koszty nadzoru inwestorskiego ponoszą z kolei w równej części zarówno PKP PLK, jak i miasto.

Za projekt budowlany i wykonanie samych prac jest odpowiedzialna firma Strabag, którą wyłoniono w drodze przetargu. Termin zakończenia budowy to listopad 2024 r.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia
ReklamaPomorskie dla Ciebie - czytaj pomorskie EU
Reklama Kampania 1,5 % Fundacja Uśmiech dziecka