Sztuczna inteligencja w spocie Uniwersytetu Gdańskiego
Nie wszystko, co się dzisiaj dzieje, ma znaczenie, ale są wspomnienia, które warto zachować – to główna myśl obrazu, stworzonego na UG. Pięcioro studentów: Karolina, Oliwia, Krystian, Martyna i Szymon w trwającym minutę filmie uczą się, przygotowują do sesji, bawią, poznają siebie i Gdańsk – żyją studenckim życiem. I sami tworzą swoje wspomnienia.
To początek kampanii promocyjnej Uniwersytetu Gdańskiego, zatytułowanej „Wspomnień nie wygenerujesz. Stworzysz je u nas”. Przy jej tworzeniu wykorzystano sztuczną inteligencję – po to, by – jak tłumaczą pomysłodawcy – pokazać, że chociaż AI może tworzyć coraz wspanialsze światy, jednak nie zastąpi ludziom prawdziwych emocji i wspomnień.
Cała kampania skierowana jest do tzw. pokolenia Z (czyli urodzonych w latach 1995 -2012), dorastającego co prawda w erze cyfrowej, ale – jak twierdzą socjologowie – ceniącego autentyczność i emocje.
- Pokolenie to wyróżnia przede wszystkim dorastanie w świecie nowych technologii; wiedza i umiejętności zdobywane są również w sieci - mówi dr Tomasz Czuba, kierujący Zespołem Promocji UG. - Kluczowe są również relacje, które dopełniają poczucie osobistej satysfakcji, stanowiącej dla Gen Z wyznacznik sukcesu. To właśnie te cechy charakterystyczne młodzieży Pokolenia Z stanowiły podstawę nowej kampanii reklamowej Uniwersytetu Gdańskiego.
Dlatego główny film kampanii pokazuje prawdziwe twarze studentów i nawiązuje do przeżyć, które mają szansę stać się istotnymi wspomnieniami ze studenckich lat. Odwołuje się do tzw. core memories, czyli wspomnień z wydarzeń, które nas kształtują – naszą osobowość, zachowania i sposób myślenia.
W efekcie współpracy z Agencją Visual Department powstał film, złożony z obrazów z życia studenta w Trójmieście, gdzie Uniwersytet jest tylko tłem dla przeżyć pięciorga studentów.Nowa kampania UG to – przynajmniej na razie - jedyna w Polsce kampania AI zastosowana przez uczelnię wyższą. - Wykorzystanie w kampanii sztucznej inteligencji, przy pomocy której zostało wygenerowanych 4 różnych kreacji, to celowy zabieg – mówi pomysłodawcy. - W ten sposób chcieliśmy pokazać, że doskonale znamy możliwości nowych technologii, jednak zwracamy uwagę na autentyczność.
Oprócz filmu w ramach kampanii na plakatach w szkołach i na wydziałach UG pojawią się zdjęcia, wygenerowane przez AI. Oznaczono je sformułowaniem: „ten obraz został wygenerowany przez sztuczną inteligencję”. Umieszczony jest na nich kod QR, który po zeskanowaniu przeniesie do filmu.
Materiały pojawią się też m.in. w mediach społecznościowych, na targach edukacyjnych, a w październiku – w kinach Helios i na przystankach.
Napisz komentarz
Komentarze