Rozwój miasta i jego zabudowy powoduje, że potrzebne są korekty statutów dzielnic. To pierwsze obszary, w których będzie można wprowadzić takie zmiany. Skorygowanie granic może mieć wpływ na środki finansowe dzielnic, a dla mieszkańców terenów granicznych może być to także zmiana reprezentantów, na których będą głosowali w wyborach do Rady Miasta i Rady Dzielnicy.
Opinie przez formularz
Mieszkańcy mogą wyrazić swoje zdanie poprzez wypełnienie formularza. Będzie można go dostarczyć osobiście, wysłać pocztą na adres: Urzędu Miejskiego w Gdańsku, ul. Nowe Ogrody 8-12 z dopiskiem „Konsultacje – zmiana statutów dzielnic” lub wysłać mailem na adres: [email protected]. Uprawnieni do wzięcia udziału w konsultacjach są wszyscy mieszkańcy wskazanych dzielnic.
Na formularzu będzie trzeba podać imię i nazwisko, adres oraz wypełnić oświadczenie, że jest się mieszkańcem obszaru, którego dotyczą zmiany. Następnie będzie można przeczytać dokładny opis przebiegu nowej granicy oraz zobaczyć to oznaczenie na mapie. Wówczas będzie można zaznaczyć opcję: tak/nie lub nie mam zdania. Formularze będą dostępne na stronie www.gdansk.pl.
Trzy spotkania
Zaplanowano także trzy spotkania dla mieszkańców, podczas których również będzie można otrzymać i wypełnić formularze:
- Siedlce i Wzgórze Mickiewicza – spotkanie 12 lutego w godz. 17.30-19.30, w SP 1, ul. Poli Gojawiczyńskiej 10 (sala teatralna),
- Brętowo i Jasień – spotkanie 13 lutego w godz. 17.30-19.30, w SP 38, ul. Leśna Góra (korytarz szkolny),
- Piecki-Migowo i Ujeścisko-Łostowice – spotkanie 15 lutego w godz. 17.30-19.30, w VIII LO, ul. Kartuska 128 (korytarz pawilonu).
Raport do Rady Miasta
Po zakończeniu konsultacji wyniki zostaną przedstawione prezydent Gdańska. Po ustosunkowaniu się przez prezydent do opinii mieszkańców, zostanie opracowany raport podsumowujący konsultacje. Zostanie on przedstawiony Radzie Miasta Gdańska na najbliższej sesji, po zakończeniu konsultacji.
Napisz komentarz
Komentarze